Prijava
  1.    

    Mitar Mirić - Maloletnica

    Pesma prožeta epskim motivima unutrašnje borbe sa samim sobom i tihim krikom protiv nesklada moralne osude savremenog društva u čovekovih osnovnih poriva. Pesma kroz koju se provlači iskonska borba dobra i zla u čoveku, tako česta u antičkim epovima, borba između uticaja okoline i nezajažljive telesne gladi - borba između pedofilije i straha od zatvora, koja je, kako ćemo na kraju videti, ustvari maska za jednu drugu, daleko složeniju borbu.

    Na početku, Mitar nas lagano uvodi u priču. Ljubav "Maloletnice" prema njemu je toliko jaka da je pobegla od onih koji tu ljubav sputavaju - svojih roditelja - i došla kod Mitra, koji se bori sa samim sobom, svestan rizika koju ovakva ljubav nosi. Ne naglašava se, ali je jasno da se Mitar i Maloletnica znaju od ranije, ali priroda njihovog odnosa još uvek nije poznata.

    U refrenu, Mitar kao da raskida sa dosadašnjim tokom radnje i kaže Maloletnici da zapravo voli drugu. Da li je to samo način da je odbije od sebe zauvek, sve vreme svestan šta bi ova tragična ljubav značila po njegovu slobodu? Ili možda način da nam svima saopšti da je on ustvari veliki ženskaroš? Šta je to što tera Mitra da vara dve žene u isto vreme, jednu zrelu, a drugu ženu u nastajanju, otkriće se na kraju ove analize.

    Druga strofa Maloletnici daje priznanje za požrtvovanost, ali i podsećanje da niko nije sam na ovom svetu, pa ni Maloletnica. Zapravo, Maloletnica ima izuzetno inhibirajuće roditelje, koji se mogu zapitati s kim je ona bila, što implicira dodatne zakonske poteškoće po Mitra, što on ne želi, iako svim svojim bićem čezne za nevinom snagom rane mladosti koju Maloletnica poseduje.

    Nakon ponavljanja refrena i podsećanja na njegov odnos prema celom ženskom rodu, predstavljen kroz odnos prema "ljubavi" i Maloletnici, dolazimo do treće strofe, koja je moža i ključ za razumevanje komplikovanog odnosa Mitra i Maloletnice. Saznajemo da je između njih ustvari nešto i bilo. Ne samo da je između njih nešto bilo, nego zadnji stih implicira i da ju je Mitar na prevaru uvukao u nedozvoljene polne odnose. Situacija se, dakle, demaskira do kraja, i vidimo da je sva zabrinutost za dobro Maloletnice ustvari zabrinutnost Mitra da ne ode u zatvor jer je imao odnose sa Maloletnicom uz prevaru, što je, kao što znamo, kažnjivo prema našem KZ. Dakle, na samom kraju, Mitar ogoljuje sebe u svoj ružnoći i daje nam svoju sliku sebe kao nekoga ko na prevaru odvodi devojčice u krevet.

    Ukoliko se vratimo unazad, ova je strofa ključ za razumevanje cele pesme i njegove borbe, jer Mitar se ne kaje, Mitar se samo plaši zatvora, iako implicitno i sebe mrzi zbog svega što je učinio. Ovaj krik protiv samog sebe, sa potajnom željom da se pohvali i time razotkrije, zapravo nam govori da Mitar želi u zatvor, iako zna šta tamo sa pedofilima rade.

    I upravo tu dolazimo do onoga što nam ova pesma poručuje, a to je da je Mitar zapravo submisivni homoseksualac, koji svoje sklonosti, zbog stega koje savremeno društvo nameće, skriva čak i od samoga sebe, namerno bežeći u krajnju mizoginiju, nadajući se da će mu kroz druge doći i oslobođenje i suočenje sa samim sobom i sa svojim sklonostima i, na kraju, prihvatanje samoga sebe u zatvorskom okruženju koje je pogodno tle za ljude njegovih sklonosti.