Latinoamericka proseravanja

Enzo Gorlomi 2012-01-16 02:17:23 +0000

Сцене, разговори и догађаји који се шаблонски примењују у латиноамеричким (читај шпанским) серијама, а не могу се срести у реалном животу. Имају за циљ изазивање допунског узбуђења у већ закуваној 324 епизоди и још чвршће вежу за ТВ екране сељанке које су побацале виле и грабуље неби ли на време уграбиле Хорхеов монолог својој бившој невенчаној свастици.

1. Прислушкивање
Много моћна ствар, обавезно се дешава случајно, онако у пролазу, када Мариа крене да својим газдама однесе чај, искорачи у кадар, потом зачује своје име у разговору својих газди. Први аутоматски рефлекс је кочење,потом враћање иза зида (врата, прозора, ролетне, завесе...штагод), прибијање леђима уз исти и помно праћење разговора илити прислушкивање. Пожељно је да Мариа приликом чулног опажаја одређених делова разговора реагује гримасама ( почев од прекомерне среће па до забезекнутости). Тешко се проваљује и кад је очигледно.
2. Смрт једине особе која чува тајну.
Ту сте га угасили. Иако сте чекали 441 епизоду надајући се да ће Ернесто проговорити и одати властима тајну која би раскринкала читаву Лопез корпорацију (фирма која се бави грађевинским пословима, у којој главну реч води позитивац који је под великим утицајем своје зле мајке), то се неће десити.Како?Лепо, Ернеста ће ударити ауто, он ће лежати у болници 23 дана, неће проговарати,а кад проговори казаће својој унуки (заљубљеној у главног лика): Сандрита, Лопез је.......кхм,хммм и ту умире. Шта нас онда држи у животу?Е држи нас прислушкивање из првог примера, јер док је Ернесто наглас размишљао (пример бр. 4), чула га је служавка Сесилија која неће ником да каже јер би то довело у опасност њеног пашенога.
3. Трудноћа.
Била лажна или права идеалан изговор жене која припада злом контигенту ликова у серији, да задржи свог мужа/дечка/љубавника/смарача у наредне 42 епизоде. Обавезно се дешава у тренутку када наше бабе крај малих екрана већ почињу да хеклају поклон главној јунакињи за свадбу, кад оно њен лепи момак, мора да се бакће са својом бившом женом наредне 42 епизоде. Ипак позитивац је то: мора да се брине о њој. Шта злоћа ради ако прође 9 месеци а трудноћа је лажна? Велика дилема за сценаристу, а решење је просто.Кад је Ернеста (побратим од њеног тече) ударио ауто, она се јадна толико потресла да је аутоматски изгубила дете, које се дезинтегрисало из њеног стомака као да га никад није ни било.
4. Размишљање наглас.
Нико никада није увидео смисао ове сцене. Једино разумно објашњење би било бубање напамет и наглас које је Луис Марко примењивао на студијама у Америци, па му се то пренело и на размишљање, које мора бити јавно, у просторији која је веома акустична, да би служавка могла јасно да га чује (прислушкивање,пр. бр. 1).
5. Фенси заштитник.
Лик који није одувек био само то. У почетку је то баја који се ложи на главну јунакињу, који јој то ставља до знања сваким погледом и коментаром. Она у њему види најбољег друга, е јеби га. Он пролази кроз обавезну фазу патње,а потом онако охлађен од емоција пристаје да јој буде заштитник, а на крају се зготиви и са њеним дечком ( онако преко курца, али мора).
6. Исцељење.
Обавезно,али обавезно. Ако овог нема, нема ни приче. Иако је Раула ударио гром када је био дете од 5 година, и од тада не прича и не може да хода (само помера обрве за потврду односно негацију), он упорном вољом за излечењем, моралном снагом главне јунакиње и њеног заштитника, психо-енергијом врачаре Еспланаде и Богородице од Акапулка успева да прохода и да проприча. На крају серије увелико пичи баскет са ликовима из сиромашног предграђа Ел Сантандера.
7. Фенси лик.
Обавезан детаљ поред фенси заштитника.Његова улога није толико битна, нико не може да да поуздан разлог његовог постојања. Његова улога је изгледа утицај фенсерског лобија ( нешто слично америчкој застави прописаних димензија која мора да се појави у сваком америчком филму). Није дерпе али је фенсер.
8. Препород.
Опасна алатка. Примењује се у новијим остварењима, а тиче се естетских промена главних ликова. Када Лаура сазна за могућности естетске хирургије она ће то обилато да искористи,а сценариста ће могућности поменуте хирургије да набуџи до те мере, да ће Лаура од највеће ругобе Виљариба да постане Селма Хајек, на коју ће да се наложе сви из краја. До претпоследње епизоде не знају њен идентитет.
9. (Не)очекивани обрт.
Иако мислите да ће серија да се продужи, ваш страх није оправдан, јер овакве сцене су последњи трзај злочиначких сила против вашег стрпљења и не трају дуго. Таман је куцнуо и тај час, Енрике и Магдалена стају пред олтар, наше бабе су већ послале поштом хеклане поклоне за Венецуелу, кад оно на венчање уместо судбоносног ДА, упада Алонсо који пуца у своју несуђену невесту Магдалену. Иако се чини да је ту крај, неће се тако завршити јер фенси заштитник скаче испред ње, и прима метак посред срца. Умире а Енрикеу каже: Чувај је!!!
Фенси лик стоји у позадини и прати догађања одевен у розе-флуоресцентно-зелену кошуљу.
10. Суочавање.
На крају сваке серије,сви се суоче на једном месту, углавном венчању или након венчања на некој закусци где све злоће признају грехе а потом се изљубе са позитивцима. У једној нашој серији било је злоћа повратника (нешто што се не препоручује) а типичан пример је Озрен Солдатовић, који само што се из WC шоље не појављује.

0
7 : 1

Omiljeno za [1]

Najnovije definicije

Rekli o sajtu

Kad je pre nekoliko dana osvanuo naslov u dnevnim novinama „Željko Mitrović: Trovali su me“, na samoproklamovanom rečniku slenga vukajlija.com odgovorili su mu bez mnogo pijeteta: „Pa dobro, i ti si nas, i još to radiš“.

Ekonom:east Magazin · 03. Februar 2011.