Prijava
  1.    

    Perverzije u srpskim narodnim izrekama (deo prvi)

    Vekovima su naši preci smišljali i zapisivali misli onih za koje su smatrali da su umno jači od većine, sve u nadi da će buduće generacije znati da ih iskoriste u korist egzistencije sopstvenog naroda. Ali, sa druge strane, moramo se zapitati da li su i oni, kao i mi danas, često pribegavali šali koja u moderno vreme nije ograničena i sasvim je normalno videti nešto što deluje jako morbidno, neslano, tiče se privatnosti drugih..., ali svejedno se nasmejemo, a i zašto ne bismo?

    Reći će neki, u 18. i 19. veku nije se baš moglo govoriti šta se htelo, ali ko ih je tada mogao prozreti u nameri da u usmenoj ili pisanoj formi unucima ostave zaostavštinu punu skrivenih poruka, sve sa ciljem da se buduća pokoljenja, njihova krv, jelte, koja bi morala da razmišljaju kao i njihovi dedovi, ako ne i šta drugo, onda makar grohotom nasmeju. Tako da su, možemo slobodno reći, narodne umotvorine neka vrsta Vukajlije 19. veka.

    No, godine su prolazile, vodili se ratovi, komšije povećale stopu aktivnosti za oko 7000%, počeli su da se šire mitovi o našim bezgrešnim precima i pravi smisao ovog svojevrsnog kulturnog nasleđa se izgubio. Počeli su da nam prodaju priče kako su poslovice ništa drugo do vrhunca životne filozofije naših predaka koji mi nikako ne možemo dostići.

    Ali dublje razmišljanje o narodnim izrekama moglo bi nagovestiti, makar površinski, pravi smisao njihovog postojanja. Pa, da počnemo:

    Tražiti dlaku u jajetu

    Čista perverzija! Pa, dajte molim vas, da li je moguće da je tolika koincidencija između pomenutih imenica!? Jaje je jaje, zašto bi neko tražio dlaku u njemu? Jeste, neće je naći, to je smisao, ali čemu izmenjena verzija one čuvene ''Tražiti iglu u plastu sena'' ? Na kraju krajeva, niko sa sigurnošću ne može reći da naši preci nisu preferirali oralni seks (to je već tada bio trend u Jevropi, a mi smo uvek kaskali za njima). Uostalom, ovo se može protumačiti i kao neka vrste sprdnje lokalnih peškirića koji su tada još uvek bili u stadijumu metroseksualizma. Ako uzmemo u obzir fizičke predispozicije naših predaka i verovatno maljavost enormnih razmera, pravilnije bi bilo Tražiti jaje u dlaci, ali to ne bi bilo u skladu sa nepisanim pravilom da mora biti skrivenih poruka nedostupnih široj narodnoj masi.

    - Oj, Milovane!
    - Kaži Radomire!
    - Pričala mi Milojka (čitaj: lokalna radodajka) da se Vlajko propederisao, kaže ne mož' naći dlaku u jajetu!
    - Hehehehehe (širok kez, no se ne vidi jer je razdaljina među brdima poveća). Ovo zapisujem!
    - Zapisuj, jašta!

    Bez alata nema ni zanata

    Verujem da je suvišno objašnjavati, al' ajde. U vremenima bez struje, kada su dane ispunjavale brige, a godine ratovi, seks je bio jedan od malobrojnih načina da se čovek zabavi, pa je logično da mu je posvećivana velika pažnja. Svi su voleli seks, vole ga i danas, ma kako da su orijentisani. Jednostavno rečeno, težilo se ka tome da seks bude što bolji i vrlo verovatno se dosta o seksu govorilo, samim tim bilo je hvalisavaca, podsmevanih...
    I kao što dobar majstor ne može da popravi frižider ili veš mašinu sa plastičnim šrafcigerom kineske proizvodnje (čitaj: sranje kakvog nema), tako ni jebač, ma koliko crta da je upisao, ne može biti dobar ako alat ne odgovara, to jest nema veličinu.

    - Zdravo da si, Sretene! Čujem četiri si odradio jučer!
    - Oho Vukoje! Pa, jesam, al' nešto se žale po selu ceo dan...
    - Znaš kako, bez alata nema zanata.
    - Mrš bre! Al' dobra ti je ta, stari lišče, da znaš!

    Biser ne valja pred svinje prosipati

    Živi dokaz da prostitucija i makroi imaju duboke korene u našem društvu. Kao što malopre napomenuh, seks je bio i ostao sastavni deo svakodnevnice, ali Srbin ne bi bio Srbin da ne gleda kako da se ovajdi na nečemu što se besplatno može dobiti. Konkurencija je, razume se, vremenom postajala sve veća, posao je internacionalizovan i dovodile su se samo najbolje devojke. Međutim, kao što rekoh, Srbin je Srbin i svojih manira se neće odreći, makar crko na mestu! Et' tako je i drugačije se ne može!

    - Oj Bogdane, što si snužden tako!?
    - Ma pusti me, zajebaše me ovi seljaci, dabogda im se seme osušilo! Znaš kak'u sam đevojku sa Krima doveo da malo razonodim ove naše buzdovane i zaradim koji dukat. Još obećao da ću je vratiti netaknutu, a ovi naši odma' navalili. Njih desetor'ca, podelili račun i oprašili je k'o trešnju. Još jadna ne može da mrdne iz kreveta.
    - E, tako ti je to, biser ne valja pred svinje prosipati!

    Vo se veže za rogove, a čovek za jezik

    Pretpostavljam da se upravo u ovoj rečenici kriju tajne vezane za razviće fetiša i ostalih boleština u seksu koje pojedinim ženama, ali i muškarcima daje tako preko potrebno osećanje nadmoći. Položaj žene u patrijarhalnoj porodici je poznat, nema tu velike mudrosti: ne ceni se mnogo, vaspitava decu, sluša sve što muž zapovedi, ne misli i ne vodi ništa, ali moralo je doći i njenih pet minuta. Pa ko još može podneti takav teror čitavog života, čak i onda kada je to bilo normalno i za očekivati. Ljudsko biće ima potrebu da se isprazni, a idealna prilika je bila u toku vođenja ljubavi. Ruku na srce, u tim činovima ljubav je u potpunosti zanemarena.

    - Dobro, je l' baš mora to sa vezivanjem, nije mi ni do čega!
    - Mora! Cele nedelje me kinjiš, maltretiraš, sad si u mojoj milosti!
    - Dobro, evo veži me :pruža ruku:
    - Ma, šta će mi ta tvoja ruka.
    - Dobro, evo noga!
    - Ma, kak'a noga.
    - Nećeš valjda za vrat, ubićeš me!-
    - Ma šta ti je, neću za vrat.
    - A ne, nećeš, ne dam muda ni za živu glavu!
    - Ma jebala te muda, k'o da su neka!
    - Pa za šta ćeš me vezivati luda ženo!?
    - Vo se vezuje za rogove, a čovek za jezik!
    - AAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    Glad očiju nema

    Kristalno je jasno da je reč o zagorelosti. Verujem da mnogi drže do toga da naši preci nisu bili mnogo izbirljivi pri izboru hrane, čak i ako nisu gladovali, ali kada je u pitanju seks, postojale su kakve-takve norme, ne visoke, ali su postojale. Nije bilo teško naći rasplodnu ženku onda kada je 'to', već sam rekao, bila jedna od malobrojnih zanimacija, ali desi se neka nepogoda, padne sneg u novembru, otopi se u maju, a planina pusta, čovek sam u kolibi, nema više ni stoke da se makar malo razonodi kad ga niko ne vidi. Nakon tog meteorološki vlažnog, ali seksualno suvog perioda, reč 'odabir' jednostavno više ne postoji u rečniku jedrog brđanina.

    - Ščuo da je Mara veštica zajašila Mladena iz Gornjeg Pripizda?
    - Ona Mara što vadi zube kada gata, pa ih koristi kao pasulj? Pa šta je radila, omađijala ga?
    - Ma jok, znaš da je tamo zima malo duže trajala.
    - Eh, glad očiju nema!
    - Vala baš!