Специфичан филмски жанр, карактеристичан за СФРЈ кинематографију. Постао је посебно популаран последњих петнаестак година пред распад бивше нам заједничке државе, када су се народне масе заситиле прича из народноослободилачке борбе и окренуле свакодневним темама попут сексуалних слобода и кафанског живота.
Карактеристике: пола филма чине голишаве сцене са неком од глумица која у том тренутку широм СФРЈ важи за врх рибу; сваких неколико секунди у првом плану је гола сиса Лидије Вукићевић или Тање Бошковић; нека актуелна звезда југословенске фолк сцене појављује се у улози саме себе, и тек да подигне гледаност филму - такође је углавном обнажена; главни глумац је просечан српски домаћин, лишен интересовања за високу уметност и примисли о смислу живота; кроз цео филм је углавном пијан или мамуран, и склон испаљивању арсенала најпростијих домаћинских псовки, прошараних двосмисленим алузијама на секс, на опште одушевљење радничке публике којој баш то треба да падне у екстазу.
Филмови овог жанра изузетно су популарни у време новогодишњих и божићних празника када се на националном сервису врте по хиљадити пут, ваљда са циљем да у сваки дом унесу празнични дух и породичну атмосферу. Такође, незаобилазан су део асортимана сваког шофера за забављање путника на релацији Суботица-Београд-Кушадаси/Паралија/Сутоморе у јеку летње сезоне.
Комплетна Жикина династија, Тесна кожа 1-3, Велика фрка, Секула у више варијанти
Štek je dobro sakriveno mesto. Varijacija ima bezbroj: recimo štek-ocene su „isključivo dobre ocene koje se čuvaju za ‘ne daj Bože' situacije, odnosno period kada pljušte kečevi“, piše jedna vukajlijašica. Tako će iskusni školarac prećutati roditeljima da je dobio peticu, a to će im saopštiti tek kada dobije i nekog keca – da bi ublažio negativni efekat.
Deutsche Welle · 29. April 2011.
Mogo neki kulji primer...+