Prijava
  1.    

    Marina Abramović

    Matorka koja daje, al' ne zarad neke materijalno-hedonističke dobiti, već zbog toga što to predstavlja njen bunt ka ovom surovom i utilitarističkom svetu. Voli mladiće, sisu pokaže k'o iz keca, ne nosi brus. Ona nije neka klasična raspala droljetina tek razvedena, ona to radi umetnički. Vezuje svoje zamorčiće za krevet i na njima vrši svoj performans. Jahanje na mladalačkoj kari njoj nije običan seks, to je simbol života na krilima slobode. Tvoja vezanost za krevet predstavlja njenu moć da umanji negativne životne pojave i okrene ih u svoju korist.

    Je li, matori, čujem da si imao bliski susret s komšinicom s petog sprata, onom slikarkom? Jesi joj pokazao kako radi mladalačka beogradska prangija?

    - Brate, ne pitaj me ništa! Prišao ja njoj u liftu, a ona mi k'o iz keca pokazala sisu i pozvala me na kafu...

    I?

    - Garant mi sipala neko sranje u kafu, probudio sam se vezan na njenom krevetu... U početku sve je bilo ok. Pustila Musorgskog, kapiram klavir u pozadini, neće me jebati uz to. Kad to završilo, nastade muk. Ja kapiram biće sve ok, malo vezivanja, mogu to da preživim, nije mi prvi put. Posle pustila Borodina, znaš onaj ratoborni deo... Brate, doživeo sam traumu od toga sinoć! Izjahala me k'o Šarca!

    Jebi ga, brate, vidiš da je neka lujka! Nego, što ćopaš tako?

    - Ne pitaj me više ništa! Kad se dodatno naprimala, na red došao Vagner. Posle toga bulju nisam osećao!

  2.    

    Marina Abramović

    Žena koja je u ovo vreme slobode rešila da postane "multimedijalni umetnik". Ona je svoju "kreativnost" i "talenat" pronašla u režiji kratkih filmova na engleskom jeziku, gde Srbe prikazuje gore nego što sami sebe možemo prikazati. (Srpski film &Co).

    Maloumni "krem" svetske elite nije teško ubediti u njene bajke, tako da joj nije bio neki poseban problem da se probije i proslavi u toj okolini.

    Primeri preuzeti sa Vikipedije:

    - Marina je tada sebi prvi put nanela lakše telesne povrede. Noževe je koristila tako što ih je brzo zabadala između prstiju, a kad god bi pri brzini zasekla prst uzimala bi drugi nož.

    - U Galeriji savremene umetnosti u Zagrebu 1974. godine ona je pred publikom uzimala tablete za lečenje akutne šizofrenije, želeći da dovede svoje telo u nepredvidljiva psiho-fizička stanja (grčenje mišića, gubljenje orijentacije). Nakon toga, slično dejstvo je želela da oseti pod dejstvom fizičkih sila.

    - Pre početka performansa, Marina je ostavila uputstvo posetiocima: "Na stolu se nalaze predmeti (žileti, noževi, pištolj) koje možete upotrebiti na meni, ja sam objekt. Akcija će trajati 6 časova. Svu odgovornost za vaše ponašanje preuzimam na sebe." Sve je te večeri počelo pitomo. Neko ju je okrenuo u krug. Neko ju je dodirnuo na dosta prisan način. Ali trećeg sata stvari su počele da se menjaju. Publika je počela da se transformiše i na kraju je izbila tuča između onih koji su je štitili i onih koji su je povređivali.