Jedna od igrica koje su obeležile prelazak sa Komodora na PC-je. Ovo se, naravno, odnosi samo na prva dva dela Princa; ostali delovi nisu ni blizu kultnom statusu originala iz ranih devedesetih.
Klasična 2D arkada, ono što je ovu igru činilo drugacijom od svojih savremenika je bilo elgantno, tečno, skladno kretanje glavnog junaka, pogotovo pri skokovima, zaletima i hvatanjima za ivice, kao i sjajna simulacija dejstva inercije pri menjanju pravca. Takođe, muzika je bila zakon - veoma prosti, ali zarazni arapski motivi koji su sjajno gradili atmosferu.
Od pre nekoliko godina, u svetu postaje sve popularniji ekstremni sport "Free Running", koji se sastoji iz skakanja po krovovima zgrada i ruševina starih fabrika i raznih sličnih vratolomija, a stiče se utisak dok gledate vrhunske majstore ovog sporta da im je Prince of Persia bio glavna inspiracija, jer savršena tečnost njihovog kretanja neodoljivo podseća na igricu.
Lik, dasa, izuzetno spretan i okretan, trenira parkour, ubojito precizan sa mačevima, bodežima, dvoseklim sekirama i svim ostalim oružjima iz doba Persijskoga carstva. Vlada borilačkim veštinama, guru, on je redak primerak savršenog muškarca onog vremena.
Zahvaljujući šmekerskom izgledu, dugoj kosici, a posebno jer sluša metal, uspeo je da navata dve najbolje ribe ikad vidjene u nekoj video igri- Kaileenu i Farah.
Ruku na srce, njegov 'kako je slaaadak' izgled i moćna pojava mu ne bi toliko pomogli da nije imao svog keca u rukavu- moć upravljanja vremenom. To mu je davalo sansu da ako nešto kaže pogrešno, vrati vreme i startuje žensku opet, sve dok čaroban start ne uspe.
----------------------------------------------------------------------
Medjutim sudbina Princa u Sands of Time trilogiji nije baš tako svetla kako bi se na prvi pogled učinilo. Kao mlad napravio je fatalnu grešku! Otvara začarani peščani sat iz koga se oslobadja prastaro zlo i prokletstvo, i celo njegovo carstvo, otac i sve one koje je voleo postaju zveri koje je bio primoran da ubije.
Sreća u nesreci i jedina njegova nada su medaljon i bodež koji sadrže mistične moći peska vremena.
Iako je time dobio moći kojima može da upravlja vremenom i koristi ga u svoju korist, Princu vremena ponestaje.
Ali on zna samo jedno- za ljubav prema dragoj, osvetu zlom Veziru, i spas carstva vredi umreti, a to neće biti toliki problem jer ga sve vreme juri Dahaka- čuvar vremena, kao reke koja teče u jednom smeru, fizička manifestacija neizbežnosti sudbine.
"Most people think time is like a river that flows swift and sure in one direction. But I have seen the face of time, and I can tell you: they are wrong. Time is an ocean in a storm. You may wonder who I am or why I say this. Sit down and I will tell you a tale like none you have ever heard."
Izuzetno dobra igra, preporucio bi je svakom. Odigrao sam sva tri dela, i mogu reci da nema lepse igre, mada je prica, kada se sagleda cela trilogija, jako zamrsena.
Prvi deo sam igrao kada sam tek dobio racunar, trebalo mi je otprilike mesec dana.
Drugi deo je savrsena igra. Lepo grafika, dobra prica, FFF System, i dobre sands moci, ucinili su igru neverovatno dobrom. Presao sam je za neke dve nedelje. Najinteresantnije je to da igra ima dva zavrsetka, jedan u kojem ubijete Kaileenu, a drugi u kojem ubijete Dahaku i otplovite sa Kaileenom kuci (ovo je ujedno i pocetak treceg dela)
TrEci deo sam presao u jednom dahu, za 6 sati. Igra je jako dobra, princeva dualnost je odlicno uradjena, potezi, samo sto su sand moci molo aljkave, ali posto igru prethode dve jako dobre, ovo se moze zanemariti...
Opet svima preporucujem da igraju ovo, nece se pokajati.
Štek je dobro sakriveno mesto. Varijacija ima bezbroj: recimo štek-ocene su „isključivo dobre ocene koje se čuvaju za ‘ne daj Bože' situacije, odnosno period kada pljušte kečevi“, piše jedna vukajlijašica. Tako će iskusni školarac prećutati roditeljima da je dobio peticu, a to će im saopštiti tek kada dobije i nekog keca – da bi ublažio negativni efekat.
Deutsche Welle · 29. April 2011.