Keba! ! ! Što se više trudi da opovrgne, to smo ubeđeniji da jeste.
Ljuba Aličić... Al' najlepši je! No, to ni najmanje ne ublazava činjenicu da jadni roditelji dotične devojke,izabranice njegovog srca o kojoj peva i koja nije pripadnica njegove rase, planiraju zajedničko samoubistvo!
"Zasto place tvoja majka k'o da ne zna ljubav sta je ?" - Pa normalno da plače zena, otrovana je i neutešna a plus trazi ,po kući, jak kanap da se što pre obesi...
"Ako smeta tvome ocu, ako kaze kako gresis
ti mu reci duso moja ciganin je al' najlepsi." - Ma ne, ne smeta njemu uopšte a i kom bi to ocu smetalo da mu se kćerka mezimica udaje za cigana??? Otac plače od sreće, ciganin jeste ali je brate najlepši pa da vas bog vidi! Ciganin je al' najlepsi!
Definicija moje učiteljice iz 1987. :* "Oni" su isti kao i "Mi", samo što se malo manje kupaju...*
I brat i rat.
Naime, kada ne nekom slavlju, ili u "provodu" u nekoj kafančini ili birtiji, odnekud "iskoči" ciganski pleh orkestar, muška jedinka dobro natopljena alkoholom pada u sevdah, ruke diže u nebesa, kumi i bratimi glavnog ciganina iz orkestra, čašćava ih novčanicama sa velikim apoenima i time još više sebi "šteluje" ugođaj.
Ali, kada alkohol počne da gubi dejstvo (ili u slučaju nastavka procesa neutralizacije krvi u arterijama i venama), tada situacija polako ali sigurno postaje kritična, pa muška jednika koja se dotle veselila veoma brzo postaje raspoložena da muzikantima tamne puti zada makar jednu šljagu.
U SUR "Dobra kapljica" negde blizu ponoći ulazi pleh orkestar.
situacija 1:
mušterija pod dobrim gasom: "Joooooj, cigane brate, tako te volim breeee! To mi sviraj, to bre!
:zvuk pucanja češe vezano sa onim veseljačkim "ijuu":
situacija2:
mušterija pod dobrim gasom (dok alkohol lagano napušta njegovo telo i dok mu se vraća sećanje na poslednju hiljadarku koju je jednom od romskih muzikanat lepio na čelo): "Alo bre ti garavi! Da, ti, šta se čudiš pi##a ti materina ciganska! Da, ti, što si mi uzeo poslednji dinar, dođi ovamo, ja da te naučim bla bla bla!"
Razlikovati od pripadnika Romske populacije za koje se takođe koristi ovaj termin. Ovaj izraz predstavlja karakternu osobinu. Ljudi koji ce goreti u specijalnom krugu pakla zajedno sa indijancima, seljačinama(koje takođe treba razlikovati od seljaka, odnoso od ljudi koji žive na selu), ljudima koji pričaju u bioskopu, puštaju muziku na zvučniku u autobusu, koji nose naočare za sunce u mrklom mraku i Herba life dilerima. Odlikuju ga kombinacija najgorih osobina indijanca i seljačine, ali izgleda ko fenser.
Štek je dobro sakriveno mesto. Varijacija ima bezbroj: recimo štek-ocene su „isključivo dobre ocene koje se čuvaju za ‘ne daj Bože' situacije, odnosno period kada pljušte kečevi“, piše jedna vukajlijašica. Tako će iskusni školarac prećutati roditeljima da je dobio peticu, a to će im saopštiti tek kada dobije i nekog keca – da bi ublažio negativni efekat.
Deutsche Welle · 29. April 2011.