Мушкобањаста девојка у коју добро морате да се загледате да бисте скапирали да је у питању "нежнији" пол. Развијених, широких рамена, као да је џакове цео живот носила, више подсећа на дрвосечу, него на женско чељаде, које сутра треба венчаницу да обуче и штикле назује. Док је гледате имате утисак да ко из шале приколицу кукуруза може да истовари и једном руком шлепер шљунка искипује. У пределу грудног коша се назиру неке избочине, али ипак веће сисе има дебели комшија Думба са петог спрата.
Верује се да у својој соби на зидове качи кожу оваца које је сама заклала, а испод кревета држи буздован, за не дај боже, ако искрсне какав мегдан.
- Каква ти је она доцимерка, Милутинка?
- Ма гони је у пичку материну, као горштак је. Раном зором се весели уз Синове Мањаче, а кад прође до купатила, тутњи све к'о за време бомбардовања. Капирам да јој је до сад израсла кита, колико форсира вирџина изглед.
Izraz koji se vezuje za običaj koji je nekada bio raširen u zabačenim planinskim selima južnog dela Dinarskog pojasa (Crna Gora, severna Albanija), da se u porodicama koje nemaju muškog naslednika, jedno od ženske dece odgaja kao muškarac. Takvo dete se naziva virdžinom. Smatralo se da će se time omogućiti opstanak porodice, jer će u njoj imati ko da radi, obrađuje oskudnu zemlju, ide u seču drva, brine o roditeljima kad ostare i nasledi ih kao glava porodice. Pokušaji da se od ćerke napravi sin, često su se zavržavali neuspehom, jer nije bilo dovoljno da se detetu kriju polne odlike (grudi i slično) i da se ono vaspitava kao muškarac. Menstruacija je predstavljala stalan problem (mada su zabeleženi slučajevi da je kod nekih virdžina mesečni ciklus iščezao kao posledica jednog vida autosugestije), a buđenje ženske psihe kod virdžine je bilo posebna teškoća. O tome svedoči i kultni domaći film "Virdžina" iz 1991. godine (režija Srđan Karanović, Marta Keler u ulozi virdžine). Sećam se da smo u osnovnoj školi, pod uticajem tog filma, feminizirane muškarce zvali virdžinama. Inače, i dan danas ima nekoliko slučajeva živih virdžina, od kojih je o jednoj iz okoline Žabljaka National Geographic Srbija pre par godina napravio reportažu.
Изузетан домаћи филм од кога су нас подилазили жмарци, о старом обичају у планинским селима. Уколико би се у некој кући упорно рађала женска деца, отац је обичавао да једно од женских новорођенчади обзнани као мушко уз неизбежан пуцањ. Таква девојчица добијала је мушко име, понашала се као мушкарац, бивала домаћин славе, повезивала груди и никада се не би "оженила", остајући заувек девица.
Žensko koje živi, radi, oblači se i oseća kao muškarac. Obrnuto od tranvestita.
"...pogibe u bojevima na Stričini, a ne ostavi za sobom muška poroda, n'ako jedinicu šćer Milicu, još sa svjem ludo dijete. Kukavna udovica što će bez muške glave, pa od mila i ućehe obuče Milicu u muško i prekrsti je u Miraša. Dijete na to nauči, pa poslije i neće drukče. S đetići je u igri, s đetići je za bravima, i niko ne smije spomenuti, da to nije đetić. Kad joj se i drugovi opasali pasom i oružjem, ne hoće ni ona mimo njih. Jaše, gađa, skače i meće... sve s njima, i sve ka i oni".
Devojka naspram koje i Šerifovićeva deluje isfeminizirano.
-Dolazi, išutirali su Stefana neki likovi, idemo da ih tražimo, polomićemo im pičke, znači ispišaću im se na facu kad ih...
-Ej, ej, Milice, ti si kolko ja znam žensko bez obzira što stalno nosiš bokserice i pičiš fucu sa nama, al jel nije malo preterano i da se šibaš sa nama?
Ovo je prejako!
Banja Luka Forum · 21. April 2007.