Prijava
  1.    

    Mrčo

    Ono što je lola u predelima ispod 150 metara nadmorske visine, to je ovaj delija preko 2000. Mrčo je visok, širokih ramena, dugih gornjih ekstremiteta, koji se završavaju šakama veličine grtalice za sneg. Od malena vaspitavan spartanski, on je savršen primerak kiborg ratnika. Gorštačkog temperamenta i hedonističkog duha, preke naravi i kleckavog hoda, on je nastavljač svoje poštene loze, čuvar duha predaka i lučonoša. Pije rakiju, isključivo prepečenicu i kida dimljeni pršut zubima. Voli masan kajmak i pije mleko direkt iz kravine sise. Prezire fit jogurt i neprženi kikiriki. Ustvari, nikad nije ni čuo za te pošasti. Obožava svoje komšije, takođe mrče, i redovno se dovikuje sa njima s jednog planinskog venca na drugi. Katkad siđe u neko selo i šmeka pičke, ne bi li ih privoleo da se popnu s njim u katune. Ako li koju privoli, veže joj povez preko očiju i jebe je 3 dana. Posle 9 meseci dobija ćerku. Ako se desi da sistem (čitaj: muškarac-žena) zajebe i treći put, te mrčo dobije i trećeg naslednika bez kurca (čitaj: žensko dete), dešava se takozvano pročišćavanje jalovine. Pošto ne mogu da utvrde ko je "krivac" zbog kog ne mogu dobiti željenog naslednika s močugom, izvlače čačkalice. Ako mrčo izvuče kraću, besi se o krivu šljivu, ako pak mrčovica izvuče ovu koja nije duža, dobija malj od 60 kila po vugli. Poslednji mrčo je otišao sa lica zemlje pre oko 150 godina. Sticajem okolnosti, dobio je treću ćerku, ali je ispao kavaljer i pružio svojoj ljubi dve čačkalice iste dužine. Od tad pa do danas ostade samo maglovito sećanje na ovu čudnu sortu koja je kurac mesto kaiša koristila.

  2.    

    Mrčo

    Garo garavi. Nesrećnik i baksuz. Jadnik kojeg život nije mazio. Mali, neugledan, sažaljevan od strane svih. Ni vatra ga ne ogrije a da ga ne omrči.

    - A što su onome zatamnili sliku, kao da je... Bože me oprosti.
    - Kome? A, mrčio se, ispade prošle neđelje.

  3.    

    Mrčo

    Nelord u Crnoj Gori.

    Mrčo je čo'ek kojem ne ide sve od ruke kao ostalima.
    Nije poštovao praznike u crkvenom kalendaru i sada mu pare ne padaju sa neba a uz to ne može ni da živi od kladionice i sjeđenja po lokalima.
    Štaviše, više radi nego što spava... jadnik.
    Zato ne treba da ve čudi što je najveća uvreda za crnogorskog Boga, da ga neko nazove mrčom.

    Ima neki posa' koji mu nije naročito plaćen ili je dobro plaćen al' je za nas Bogove skroz nepotreban a to je, jelte, veća kazna od prethodnog.
    Zašto? Pa zato što mi u svom društvu ne želimo neke socijalne radnike i borce za ženska prava! Mi oko sebe želimo automehaničare, limare, taksiste, hirurge, električare, građevinice, mašince i ostale koji se bave muškim poslovima... i političare. Da, političari uvijek dobro dođu.
    Cijenim da mrčoi zaboravljaju da je jedini način da postaneš Bog da te drugi Bogovi proglase za takvog.

    Elem, kao što vidite, mrčo nije kao ostali.
    On je niža rasa. Da je neki normalan sistem na vlasti sada bi hranio nekog Boga grožđem dok istog njegov "plemenik" hladi palminim listom.
    Ali neee... Sistem nikada nije normalan i stoga je mrčoima dozvoljeno da udišu isti vazduh kao mi. Da jedu istu hranu kao mi. Jebo te, mogu i da sjede u istim lokalima sa Bogovima!

    Ali opet, mrčo će uprkos toj ravnopravnosti sa pravnog aspekta, biti svjestan da je ispod nas. Cijelog života pokušavaće da shvati gdje je pogriješio... neće uspjeti.
    Cijelog života biće samo nebog u zemlji Bogova.

    A: Jesi završio onaj fakultet više?
    B: Kako nijesam. Sad e'o čekam specijalizaciju. Mislio preko veze ginekologiju da uvatim. Što si ono ti studira? Za inspektora bi, je l'?
    A: Pa, to sam samo počeo, poslije sam se prebačio na istoriju umjetnosti.
    B: Šta?! Prebacio si se sa bezbjednosti na istoriju umjetnosti?!

    (cijeli lokal ustaje)

    A: Ovaj da. To me je onako... privuklo.

    (cijeli lokal se krsti; stariji bradati čo'ek prilazi istoričaru umjetnosti)

    C: Sine, da li znaš što si učinio?
    A: Izabrao svoj put u životu. Odbacio stereotipe.
    C: Ovaj đetić govori jezikom đavola. Na ovom svetom mjestu nema mjesta za mrčoe! Vukašine odstrani ga.

    (džin ulazi u lokal iz bašte)

    D: Vukašin odstrani! Vukašin odstrani!

  4.    

    Mrčo

    Uglavnom majke poreklom iz Crne Gore koriste ovaj izraz koji je upućen uglavnom njihovoj deci i označava pogrdan naziv

    (Sin mrtav pijan dolazi kući)
    Sin- Maaajkoo otide mi poslednja 524344-orka za Lepetane i ja štaa ću u kafanu pored i eto
    Majka-Jaoooo mrčo jel ću ja ocu trupce da nosim magare jedno?
    Sin- ...