Prijava

Deset strategija manipulacije ljudima

1) PREUSMERAVANJE PAŽNJE
Pažnju javnosti preusmeravati sa važnih problema na nevažne. Prezaposliti javnost poplavom nebitnih informacija, da ljudi ne bi razmišljali i stekli osnovna saznanja u razumevanju sveta.

2) STVARANJE PROBLEMA
Ta metoda se naziva i “problem-reagovanje-rešenje”. Treba stvoriti problem, da bi deo javnosti reagovao na njega. Na primer: izazvati i prenositi nasilje sa namerom, da javnost lakše prihvati ograničavanje slobode, ekonomsku krizu ili da bi se opravdalo rušenje socijalne države.

3) POSTUPNOST PROMENA
Da bi javnost pristala na neku neprihvatljivu meru, uvoditi je postepeno, “na kašičicu”, mesecima i godinama. Promene, koje bi mogle da izazovu otpor, ako bi bile izvedene naglo i u kratkom vremenskom roku, biće sprovedene politikom malih koraka. Svet se tako vremenom menja, a da to ne budi svest o promenama.

4) ODLAGANJE
Još jedan način za pripremanje javnosti na nepopularne promene je, da ih se najavljuje mnogo ranije, unapred. Ljudi tako ne osete odjednom svu težinu promena, jer se prethodno privikavaju na samu ideje o promeni. Sem toga i “zajednička nada u bolju budućnost” olakšava njihovo prihvatanje.

5) UPOTREBA DEČIJEG JEZIKA
Kada se odraslima obraća kao kad se govori deci, postižemo dva korisna učinka: javnost potiskuje svoju kritičku svest i poruka ima snažnije dejstvo na ljude.Taj sugestivni mehanizam u velikoj meri se koristi i prilikom reklamiranja.

6) BUĐENJE EMOCIJA
Zloupotreba emocija je klasična tehnika, koja se koristi u izazivanju kratkog spoja, prilikom razumnog prosuđivanja. Kritičku svest zamjenjuju emotivni impulsi (bes, strah, itd.) Upotreba emotivnog registra omogućava pristup nesvesnom, pa je kasnije moguće na tom nivou sprovesti ideje, želje, brige, bojazni ili prinudu, ili pak izazvati određena ponašanja.

7) NEZNANJE
Siromašnijim slojevima treba onemogućiti pristup mehanizmima razumevanje manipulacije njihovim pristankom. Kvalitet obrazovanja nižih društvenih slojeva treba da bude što slabiji ili ispod proseka, da bi ponor između obrazovanja viših i nižih slojeva ostao nepremostiv.

8) VELIČANJE GLUPOSTI
Javnost treba podsticati u prihvatanju prosečnosti. Potrebno je ubediti ljude da je (in, u modi), poželjno biti glup, vulgaran i neuk. Istovremeno treba izazivati otpor prema kulturi i nauci.

9) STVARANJE OSEĆAJA KRIVICE
Treba ubediti svakog pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za sopstvenu nesreću, usled oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti, ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcenjen pojedinac, opterećen osećajem krivice, odustaće od traženja pravih uzroka svog položaja i pobune protiv ekonomskog sistema.

10) ZLOUPOTREBA ZNANJA
Brz razvoj nauke u poslednjih 50 godina stvara rastuću provaliju između znanja javnosti i onih koji ga poseduju i koriste, vladajuće elite. “Sistem”, zaslugom biologije, neurobiologije i praktične psihologije, ima pristup naprednom znanju o čoveku i na fizičkom i na psihičkom planu.

Noam Čomski

Prepoznajete li neku metodu u svakodnevnom životu? Koja vladajuća ekipa se po vama najviše koristila ovim tehnikama? Šta mislite o aktuelnim vladarima i vođama?

Pa sve napisano se koristi, pogledaj u danasnje novine i odma mozes naci primere za makar 8-9 stvari sa liste

od strane politicara izmanipulisani smo ko jarici novorodjeni mekani,to se cak i ne dovodi u pitanje

1) preusmeravanje pažnje - Prva vest na dnevniku: Nole se osrao od pokvarenih lešnika i pihtija sa glutenom! Jebeš malinare i cene otkupa neka crknu to nećemo da javljamo.

Ја примећујем у скорије време нешто се шушка да ће да врате БК назад у јавни живот. А онда иза тога не би ме чудило да се појави Богољуб назад, са свим својим гресима опроштеним, а онда иза тога могућност да се лагано преузме јавна телефонија, па одатле интернети, па онда да јавни простор информисања буде боље контролисан. Звучи будаласто лоло.

3) postupnost promena. Kao da je odgledao situaciju sa Kosovom pa napisao taj pasus.

Džabe ti ova tema sa znakom pitanja. Svi znaju da jesmo. A da si otvorio neku sa mišljenjima zašto i kako, to bi bila tema.

treba izazivati otpor prema kulturi i nauci.

ovo je hajlajt. Nikad jači otpor prema nauci nije bio nego danas. (možda i u srednjem veku za nijansu jači doduše). Alternativci utrapljuju neke bobice od aronije (kakve ironije) okreću ljude protiv zvanične medicine, veronauka nadvladala uveliko građansko, popovi ne silaze iz medija, rukuju se sa državnicima, pitaju se, još malo pa će objašnjavati deci kako je tesla izmislio struju kad odu na ekskurziju da obiđu taj hram gde će prebaciti teslinu urnu, ljudi se okreću vidarima i nekim kvantnim medecinama, bioenergetičarima, homeopatičarima itd itd.

treba izazivati otpor prema kulturi i nauci.

A šta misliš o izazivanju otpora prema kulturi, u smislu pljuvanja po nenaučnosti i neracionalnosti pojedinih dostignuća kulture? :)
Ovo je dosta staro, ali čovek je sistematizovao načine manipulacije, svaka mu čast. I nije što je lingvista... :)

Zavisi šta podrazumevaš pod kulturom i na kakvo pljuvanje neracionalnosti misliš? Imaš li neki konkretniji primer?

Jedan od najvećih problema je kako da kažem, ne mogu da nađem reč, ali reći ću "deoba" znanja. Obrazovanje, znanje i kultura se dele, kao da je svaka nauka i svaka oblast kulture ili neka delatnost ljudska, stvar za sebe, dok bi trebalo da se uči sve. I to sve da se uči kako utiče na sve ostalo i zašto. Nauke da se ne uče odvojeno, nego da deca od malena shvate kako do tančina i dubina funkcioniše svet i zašto i kako fizika utiče na biologiju, hemija na medicinu i tako dalje. Kako jezik utiče na kulturu, kultura na nauku i tako dalje. To je jedan od osnovnih problema, a iz njega proizilazi ovo o čemu Truleks priča, taj otpor prema nauci i kulturi, obrazovanju uopšte, homeopatska medicina, neko magično kamenje, piramide za skupljanje negativne energije, feng šui, ji đing, horoskopi, magneti za čišćenje vode i ostala sranja. I onda tek organizovano sprečavanje, da li sa svesnim ili nesvesnim ciljem, napretka kroz negiranje evolucije, klimatskih promena, uvođenja kreacionizma u škole, terorističkim napadima na klinike, sprečavanje i ometanje naučnih istraživanja u medicini naročito, pogotovo po pitanju genetike i stem cell istraživanja. Sve to u paketu sa gomilom neobrazovane bagre koja sluša političke i verske poglavare dovodi do toga da idemo u kurac.

Velika koncentracija "sažvakanog" znanja i od trećeg lica obrađenih informacija stvaraju pandemiju kvazi-znanja, koja svi upijamo bez (ili sa malo) kritičkog osvrta.

Zavisi šta podrazumevaš pod kulturom i na kakvo pljuvanje neracionalnosti misliš? Imaš li neki konkretniji primer?

Kultura - umetnost, i omalovažavanje poezije kao predivnog cveta koji izniče na gnojištu ljudske društvenosti :)

Valdemare, budiš nadu. ♥

Citao sa ja ovo davno, ali i tada kao i sada mislim da sve navedeno moze da funkcionise samo u mirnodopskim uslovima relativnog blagostanja (kao sada kod nas npr. bez obzira sta ko mislio ima sta da se jede, ima struje, vode i onog bez cega se ne moze), a druga stvar, jednu foru mozes da na istom podrucju iskoristis jednom u nekom duzem vremenskom periodu. Sada se na primer Americi vraca na Filipine, ali narod ih odlicno pamti i od ta kurca nema nista.
Za one koji ne znaju recimo da su Filipinci bili kao recimo Siptari na Kosovu, i dosli Amerikanci pa ih oslobodili, a posle im se tako najebali milosne majke (kao sto ce i Siptarima) da se jos cesu. E, ali ne moze dva puta na istu foru u roku od pedeset godina.
Vreme se menja, okolnosti se menjaju, ali uvek se treba drzati ustaljenih i proverenih pravila:
UBI BUGARA GDE GOD GA VIDIS!

ovo je hajlajt. Nikad jači otpor prema nauci nije bio nego danas. (možda i u srednjem veku za nijansu jači doduše). Alternativci utrapljuju neke bobice od aronije (kakve ironije) okreću ljude protiv zvanične medicine, veronauka nadvladala uveliko građansko, popovi ne silaze iz medija, rukuju se sa državnicima, pitaju se, još malo pa će objašnjavati deci kako je tesla izmislio struju kad na ekskurziju odu da obiđu taj hram gde će prebaciti teslinu urnu, ljudi se okreću vidarima i nekim kvantnim medecinama, bioenergetičarima, homeopatičarima itd itd.

Ne slažem se. Mislim da nauka danas ima sličnu vrstu nadmoći kakva je crkva imala u srednjem veku. Naravno ne bukvalno, ali može se povući paralela, jer ljudi danas previše veruju nauci, gutaju razna sranja zdravo za gotovo, a naučnici sankcionišu ljude koji nemaju naučni pristup, metodologije i ta sranja. A to za popove nisam primetio, ok ako su na tvu koga bole kurac? crkvu danas niko ne uzima za ozbiljno osim ozbiljnih vernika(ovde mislim na ljude koji redovno idu na liturgije i žive taj neki ćivot,a ne čobane koji se krste u busu kad prođu pored crkve) a njih je sve manje.

A Čomski je poslednjih godina najcitiraniji zapadni mislilac među dverjanima i našistima.

Ne slažem se. Mislim da nauka danas ima sličnu vrstu nadmoći kakva je crkva imala u srednjem veku.

Tako radi svako ko uzme previše moći. U staroj Grčkoj su to bili filozofi i pesnici, u srednjem veku popovi, a danas dajdžest naučnici i njihovi politički i ideološki patroni.
Radi sopsteven komotnosti, radije bih živeo u staroj Grčkoj ili negde u Italiji u doba renesanse.
Naravno, i u antici su moć imali političari, samo što je jedan deo njih bio filozofski i poetski obrazovan, to je bilo must have.