Француски лекар који је као посланик у народној скупштини предложио гиљотину као средство хуманијег (?!) извршења смртне казне поред дотадашњег секирања.
Наиме, поред овог предлога, поднео је и предлог о забрани јавног извршења казне, а негде се констатује да је и генерално био против смртне казне. Е сад, од три предлога је код народа (читај: руље жељне крви) прошао само један, можете претпоставити и који.
Иако није измислио гиљотину, његово име је постало епоним за ту справу.
Интересантна ствар у свему овоме јесте чињеница да је у нашем народу, а и шире, овај човек постао синоним за помоћ коју нико не жели и не иска. Услуга која никоме није потребна, напротив, одмаже. Добра воља се цени, али ти пријатељу боље продужи, из твоје најбоље намере има сви колективно да најебемо.
- Још ниси јеб'о?
- Ма 'де, мораћу жестоко да се потрудим, али пази, мала вреди сваку капљицу зноја!
- Зато је кумара твој притекао у помоћ, нема бринеш, уколико сутра има да те зове у стан, пазшасамтиреко!
- Какву си садa гиљотину смислио?
- Ништа ја, само сам јој одржао предавање из увода у рибе које си јебао, додуше, мало сам улепшао, неку додао, лошије одузео, кад је чула! Девојка се одушевила, није то рекла, ал јој се видело у фаци. И да, нема на чему!
- Почни да трчиш.
Definiše se sve i svašta. Tako se mogu pročitati definicije baksuza, alapače, čitulje, smrti, rezervoara za smeh, kolateralne štete, Živojinović Velimira, zvanog Bate, dnevne svetlosti, gospođe džem!, Brus Lija… „Je l’ ti puši ćale?”, „Je l’ mogu u WC?”, „Chuck Norrisisati” i još mnogo toga može se naći na ovoj internet stranici. Zato ne iznenađuje što se mnogi kad jednom dođu, ponovo vraćaju na nju. Neki čak postaju i zavisnici, pa traže od moderatora da ih banuju, poput jednog studenta koji je zahtevao da mu zabrane pristup na nedelju, dve dana da bi mogao da uči.
Status Magazin · April 2009.
99,9 % našeg naroda bi na ovo reklo: ''Kojtikurac taj Žozef, šamezoeš tako?''
... onim 0,01% naroda a to su studenti istorije (na prste jedne ruke) i poneki učen čovek.
Dobra ideja, ali isuviše interno, neprimenljivo i usiljeno.
Možda bi bolje bilo da se išlo na - Giljoten - giljotina, ima tu materijala za svašta...
Ovo je jedan od onih izraza koji moraju da se 'objasne', naročito u primeru, da bi ispalo iole uverljivo... Uhh, udavih, ali stojim iza svake reči :)
au brate, baš si smorio :) preteruješ
zavisi od kraja do kraja, kod mene npr svi znaju ko je Žozef, to je čak i sleng u neku ruku, dok bi građanin moga mesta otišavši u Ns, pri čemu ga radnica iz butika obaveštava da mu je pauk odneo kola začuđeno upitao: kako to mislite pauk odneo kola? Žena bi mu naravno objasnila, a i ja bi tebi, tako da, to što ti misliš da 99'9 ljudi zna šta je pauk, jebiga, varaš se.
I stvarno, studenti istorije? Jeste li vi imali opštu kulturu u osnovnim školama, pretpostavljam da znaš ko je bio Kortez ili ti je i to jednako nebitno.
To je moglo i da se naglasi u definiciji (opcionalno ali poželjno). Ako se npr. ne zna u kojim sve krajevima se koristi onda se bar može navesti taj jedan kraj gde se može čuti... Baš bih voleo da čujem mišljenje ostalih o ovome, ionako svi tvrde kako se ni o čemu normalnom ne diskutuje na Vuki već godinama.
Nema to veze sa opštom kulturom. Žozef... Osim ako nije (polu)interna stvar / za region svojstvena / u narodu duboko ukorenjena, ne vidim kako bi ga iko mogao povezati sa Giljotenom.
Za nekog 'pametnog' se ironično kaže: Ajnštajne (jer za njega SVI znaju), ali se gotovo pa ne može čuti samo: Alberte... Kortez ili Giljoten - malo teže. Nije naš narod tako opšte kulturan da bi mogao derivirati sleng na taj način.
Evo Jocko može ovako, on je u primeru pa kako ga ko doživi.
+
Giljoten samo, tako je efektivno i asocira na ono što treba. Bez obzira na svu našu ''učenost'' i opštu kulturu ali realno ljudi nemaju pojma ko je to, teško da može ovo u širu upotrebu :)
Može na Vuku :P
svakako :)
Sade? Već je etiketiran?