Prijava

Из свега горе наведеног се лако може закључити да нам је просвета голо гомно...

Engleski SADA takođe pričam i pišem napamet, i uglavnom ispravno, ali kada sam bio početnik, učenje gramatike mi je dosta pomoglo da uđem u sistem i da naučim pravilno govoriti i pisati, a kasnije mi je to samo prešlo u rutinu.

Ali ja sam od starta pokušavao da razumijem gramatiku i da znam šta se i zašto koristi, a nisam učio napamet. U gramatici su mi naročito pomogli strani, engleski udžbenici u kojima je gramatika mnogo bolje objašnjena (i to na engleskom) nego u našim udžbenicima na srpskom. Eto možete sad misliti koliko je bolje objašnjena, kad je meni, kao početniku u to doba, bilo jasnije to na engleskom, nego ovo na srpskom u našim udžbenicima.

Ja engleski sada pišem i čitam savršeno, čak i nepoznate reči mogu često da izgovorim kad ih prvi put vidim, ili napišem ako ih čujem prvi put. Počeo sam da ga učim u školi od 5. razreda, i nikad nisam nešto obraćao pažnju na gramatiku, i uvek sam zbog toga nervirao profesore, kod kojih sam opet ima petice i bio jedan od najboljih u odeljenju. Najviše sam naučio engleskog iz igrica, muzike i filmova.

Po meni nije problem što se uče ta vremena teoretski, već način na koji se uče - a on je retardiran. Treba reći neko teoretsko pravilo, kako se šta gradi, od čega se sastoji i za šta se upotrebljava, ali ODMAH to pokazati na primjerima, i još više to uvježbavati u praksi.

Ja sam možda malo old school, ali ja ipak volim da znam u kojim se gramatičkim kategorijama krećem kad učim neki novi jezik, jer bez toga pričam napamet, a bez baš mnogo, mnogo, mnogo prakse, ne može se pričati napamet, a ispravno.

Тачно. Први пут се објасни грађење времена, а након тога се само илуструје, ако треба и са 10 000 примера, док деци не уђе употреба у главу, тако да у сваком тренутку могу спонтано да употребе време без размишљања о томе које је то време. Али јок, код нас све наопако.