Da li opadaju kriterijumi u prosveti?

  1. Врх државе је могао после 2000. године да среди ствари, али то се није десило, нажалост.

    Каква нација, каква власт, таква држава...

  2. И да, сама си рекла да се здрави темељи "усађују од малана".

    Први, ПРИМАРНИ фактор васпитања јесте ПОРОДИЦА.

    Дакле, имам искуства у школству и често видим колико родитељи остављају школи неке ствари, које су заправо њихов "посао". Другим речима, родитељи често очекују од школе да преузму и онај део васпитања који је ЊИХОВА улога, а уз то се са децом код куће опходе тотално супротно од онога како уче у школи, тако да и то што ми радимо у школи има ограничен домет јер је ипак породица примарни васпитни фактор (нарочито код млађег узраста).

  3. Уствари, могу рећи да је велик проценат родитеља незаинтересован за то шта њихово дете ради у школи, могу рећи АЛАРМАНТАН проценат.

    Па ваљда је природно да родитељ ипак највише брине о васпитању свог детета, на првом месту, а школа је само ту да у томе припомогне. Примарна улога школе је ипак ОБРАЗОВНА.

    Међутим, често сам у школи детету и мама и тата, јер они једноставно нису заинтересовани за дете.

    Тужно.

  4. Први, ПРИМАРНИ фактор васпитања јесте ПОРОДИЦА.

    E, sa tim se najviše slažem. Nažalost, teško da će ijedan roditelj naših generacija vaspitavati kako treba (opet za posledicu uzmimo silne krize i razočarenja u sve živo), to je naš stav i takav prenosimo na decu. Sad, ja se slažem da je zdrava porodica temelj i primarni faktor za osnivanje zdravog društva, ali (nažalost) kada taj faktor zakaže škole i druge vaspitne ustanove moraju preuzeti ulogu (koliko mogu) na sebe. Prosvetiteljstvo, prosveta... Reči navode na neko pozitivno duhovno uzdizanje, ne? I tu si u pravu, škola svakako ne može sve da uradi, niti će to uticati na veliki broj učenika kad čim dođu kući čuju suprotno... Ali neki (manji broj) će i usvojiti ono što im DOBRI nastavnici i KVALITETNE škole govore. Vremenom (dužim vremenom ;) ) ti zdravo vaspitani će tako vaspitati i svoju decu, a i uz uporan rad škole polako će rasti broj produhovljenih ljudi i društvo će se vratiti u normalu.
    Ali, nažalost UPORNOST je glavni faktor, a mi Srbi nikad nismo bili dobri u tome. ;)

  5. Уствари, могу рећи да је велик проценат родитеља незаинтересован за то шта њихово дете ради у школи, могу рећи АЛАРМАНТАН проценат.

    E, to najviše pogađa. Gledam ovu decu u komšiluku... Roditelji ih ostave za kompjuterom ili ih teraju u one dnevne boravke...

    Ti si profesor, koliko procenjuješ da je taj broj nezainteresovanih (ili radom preokupiranih pa umornih za bitisanje sa detetom) roditelja veliki?

  6. Pa kad svaka druga škola ima nastavnika fizičkog za direktora. Svaka čast njima, ali nisu poznati kao intelektualci.

  7. Matorci danas ne stižu , zbog jebenog zapadnog sistema, u kojem su ROBOVI FIRMI, da se posvete deci. Pa ja sam morao da učim i radim, kad mi je keva od PRVOG DO ČETVRTOG OSNOVNE, sedela na grbači dok ZAJEDNO ne uradimo domaći a od petog do osmog se trudila da bar proveri dal je urađen. I ona i ćale su bar jednom mesečno DOLATZILI KOD RAZREDNE , da provere ocene i vide kakav sam, IAkO SAM BIO VUKOVAC !!! I u srednjoj sam morao da se trzam jer su to isto radili jednom u dva meseca-BAP KOD RAZREDNOG. Ne daj Bože da zajebem nešto, jer bi mi sledovao KUĆNI PRITVOR! I DANAS SAM IM JAKO ZAHVALAN ZBOG TOGA, jer znam da su bili DEMOKRATE, ja bih danas bio neka propalica bez faksa...Znam sebe i znam da bih maksimalno odjebao školu da me nisu stiskali...JOŠ JEDNOM HVALA IM!

  8. И ја сам захвалан својима око све подршке за учење и ангажовање око школе.

    Сморена - па онако генерално јесте велик. У праву је и Пензионер што се тиче израбљивања радника који имају мало времена да се посвете деци, али опет и то мало времена, многи пропусте да КВАЛИТЕТНО посвете деци.

    Заиста често није битна количина времена, већ НАЧИН на који се родитељи посвете у том времену које имају, и како тада утичу на децу.

  9. Pa kad svaka druga škola ima nastavnika fizičkog za direktora. Svaka čast njima, ali nisu poznati kao intelektualci.

    Prva važi za jednu od boljih škola, doduše diša jeste profesor fizičkog.

  10. Prva važi za jednu od boljih škola, doduše diša jeste profesor fizičkog.

    Тај диша ми предавао физичко у основној. :)

  11. Један мој добар пријатељ кад види безобразно и неваспитано дете говори следеће :

    Прво треба родитеље претући, па тек њих

    Ово је језиво тачна констатација, али језиво !

  12. Zanemaruje se ono VASPITNO u imenu skole - VASPITNO-OBRAZOVNA INSTITUCIJA. Znaci prvo te vaspitam pa te onda obrazujem.

    Sjetimo se prica nasih djedova i baba i sta su njima radili u skoli. Pravili su od njih prave ljude koji imaju razvijeno svjest o sebi i postovanje prema drugima.

  13. tužno je posmatrati koliko su vam komentari isprogramirani. stvarno tužno. pljujete sistem, a odgovorima ste pravi ponosni predstavnici mašinerije iznad koje, barem tako deluje, niste uspeli da se izdignete.

    vidim, jedan od najčešćih zaključaka je da bi decu trebalo čerečiti, maltretirati i razvaljivati od rada, jer im je to samo dobar početak za blistavu budućnost. kao da slušam sabor crkvenjaka iz 16. veka. strašno. hajde malo prelistajte ovu temu i ponovo pročitajte neke vaše komentare pa se zapitajte malo.

    onda pročitajte jednu knjigu, zove se "petar pan", ima i crtani/petar pan) i igrani film (kuka), ako vas baš mrzi da čitate (a nema mnogo strana, nije strašno)

    kriterijumi su u krajenjm slučaju nebitna stvar. niski kriterijumi nikako ne mogu da škode ambicioznom pojedincu. može samo da probudi zavist, ljubomoru i ostale ružne osobine, koje su opet u neku ruku neosnovane. vama smeta što blago rečeno lobanje prolaze kroz osnovnu i srednju (pa bogami i visoku) školu, a po vašem mišljenju ne bi trebalo jer: su lenji, neobrazovani, alternativni (puše, piju, dorgiraju se, psuju... ah da, dobro nisu alternativni, nego jednostavno iskvareni)
    Koliko to ima veze sa mozgom? Zašto vam smeta tuđ "upseh"? Sve diplome ovoga sveta nikome neće koristiti ako to neko znanje koje se pretpostavlja da poseduje ne može da primeni. Nebitno je sada kada gde i kako.

    Malo više kritički posmatrajte sebe, malo manje druge. Na taj način učinićete veću uslugu svima. Pomalo je poražavajuće da čitam vaše meganadmene komentare gde jasno stavljate do znanja vaš stav da mislite da je većina populacije nazaslužna da vas pogleda u oči, zato što je nedovoljno sposobna, obdarena, kako god. Verujte mi, možete fino da se iznenadite ako druge ljude, koji su drugačiji od vas, budete posmatrali sa više poštovanja, razumevanja, solidarnosti...

    Ljudi su različiti i svi do jednog imaju nešto što ih izdvaja. Niste bolji, samo ste možda prilagođeniji trenutnom sistemu obrazovanja ili življenja, što nikako ne znači da ste uspešniji, ostvareniji ili čak da imate više potencijala ili šanse za nekim uspehom. naročito ne sa ovakvim stavom.

    Prijemni su odlični ovakvi kakvi jesu, kriterijumi su savršeni. Problem je možda u širini obrazovanja i načinu usmeravanja, ali to nikako nije tema ovog razgovora, jer je to jedna isuviše komplikovana stvar za ovakav forum i za ovakvo primitivno pljuvanje po onima koju su nesposobniji da se prilagode i ukalupe u neke norme življenja koje su po vama po defaultu ok, u državi koja po vama nije ok.

    svakim komentarom samo žvaćete sopstvena govna. molim vas da počnete od sebe, vi oholi narcisoidni nadljudi.

    :*

  14. Koliko to ima veze sa mozgom? Zašto vam smeta tuđ "upseh"? Sve diplome ovoga sveta nikome neće koristiti ako to neko znanje koje se pretpostavlja da poseduje ne može da primeni. Nebitno je sada kada gde i kako.

    Па, то није баш тако. У неким нормалним условима, знање би требало да има већу тежину од дипломе (тако сам ја добио овај посао који сад имам, иако немам диплому, јер, једноставно, послодавца није интересовао мој индекс, већ шта умем да урадим за њега), међутим у пракси није тако. Ако занемаримо запошљавање преко везе (што је 70 посто запошљавања код нас), у државној, а и у приватној служби се запошљавају људи са дипломом и добрим просеком на факултету, а нико не поставља питање на који начин је стечена та диплома и да ли је то знање које поседује особа с дипломом негде конкретно примењиво, већ се људи, ето тако, олако запошљавају. То је заостало из социјализма када је диплома мало више вредела.

  15. Са дипломом си го курац, а мез дипломе си го курац на квадрат да се тако изразим. У државној фирми, диплома је много важна, код приватника је најчешће поред дипломе важно и знање. Али и даље диплома много значи.

  16. E vidiš, Džimi, moje iskustvo je dijametralno suprotno. Jeste profesija specifična, ali je simptomatično da te niko živ ne pita za diplomu. Na dva mesta sam radio (radim) i nikog ne zanima moj fakultet, jer sa novinarstva na političkim naukama izlaze ljudi koji znaju štošta o istoriji političkih teorija i filozofiji, ali veoma veoma malo o novinarstvu. Praktično ništa. Zato niko i ne pita za diplomu, nego, što ti kažeš, šta ti možeš da uradiš za njega.

    Da li to treba da bude tako? Ne znam. Uz ovakve fakultete, sa ex katedra predavanjima i gomilom knjiga - treba. Zašto bi mene kao poslodavca zanimalo nečije parče papira!? Ali ja znam da fakultet može i drugačije da izgleda, da za 4 godine možeš svakog retarda da naučiš da bude solidan novinar i da ne juri za Sekom Aleksić, kao i da zna da sastavi izveštaj sa manje od tri gramatičke greške. Nekome ne odgovara da to tako bude.

  17. Ja sam bio ubeđen da sam ovde već odgovorio.

    Čekaj bre, Surovi, pa šta ti ovim postom oćeš da kažeš: Da je bolje da deca osmog razreda na času igraju ringe raja i crtaju cvetiće? Donekle si u pravu, jer mi stvarno ide na kurac ovo veličanje tog "našeg" i kako današnja "deca" ne znaju ništa. Moja sestra je osam godina mlađa od mene, jes da nema pojma ko je Dostojevski, al može da me proda za dobre pare...snalaze se ti "klinci" mnogo bolje i bez škole.
    A kad pogledam i "mi" smo bili isti kurac, samo nismo imali "širokopojasan" internet. I u "moje vreme" su se popravljale ocene na mufte (jedan profa je reko jednom: Od petka su me 66 puta zvali raznorazni da popravim ovoj kozi ocenu, al nije mi se dalo"...posle mu se ipak dalo).
    Moj ćale je prosvetni radnik, ni sam ne zna koliko puta je išo u kafanu da nekim ljudima učini za neku ocenu (i to u većini slučajeva nije ni predavao toj deci). Sećam se uzimao je stripove, karte sa porno sadržajem od klinaca i donosio mi da gledam, pa posle ih vraćao.
    Ja sam u osnovnoj bio najbolji matematičar Pčinjskog okruga za moje godište, a odgovorno tvrdim i za dva godišta pre i posle mene...a imao sam po 40 poena maksimum na tim takmičenjima... (jebi ga, možda smo mi "dole" generalno slabi u matematici) i onda se oni smiluju i povedu me na republičko takmičenje u Obrenovac...bio sam 95. mesto sa 20 boda...što znači, da ako sam ja 95. u Srbiji po znanju matematike u tom dobu, kakvi su pa ostali bili.
    Isto je sve bilo i tad i sad...prepisivanje na prijemnom je bio standard, doduše ja sam zadnja generacija koja je u srednjoj to radila, pa opet nisi mogao da se osmeliš da prepisuješ u učionici gde retko kog znaš, al opet isto je bilo...pa urgiranje da se deca prebace iz jedne u drugu srednju školu...moji drugari kad su videli da će u Vranju da ponavljaju (a jedan je već jednom ponavljao prvi razred gimnazije), otišli ladno u preševsku gimnaziju gde Srbi prolaze glat, samo zato što ih je malo. Pa se opet vratili ovamo. Ali, ne osuđujem, to su mi dva najbolja ortaka i dalje.
    Dalje, niko ne sprečava čoveka kome se uči da uči nešto i van škole ili još bolje u školi, ali pa ceo sistem (jao da ne pominjem osnovnu gde smo devedetih kurčeve vadili po času) ti dozvoljava da izigraš ako hoćeš...a i današnji prosvetni radnici...su isti ko i oni potonji, samo što ne smeju da biju..to jedino mislim da treba, ja i dalje pamtim kako me je razredni udarao u glavu iako sam bio najbolji u odeljenju (osnovna), a u srednjoj sam oterao jednu profesrku do nervnog sloma jer sam bio luda budala. Mislim šta ima deca da pamte iz škole ako ih neko ne bije...oće gradivo da zapamte, oće drugove i drugarice da zapamte, oće moj kurac!

    Isti smo, ko nacija smo isti kroz generacije, ne cenimo obrazovanje, niti imamo dobro obrazovanje, što se mene tiče, mogu slobodno profesori i deca da duvaju na sred časa, onaj koji hoće da uči učiće, onaj ko hoće da izigrava sistem izigravaće. I ipak je čudo kako se na kraju te dve grupe i združe, pa nekako vladaju ovim naradom...Tako, da Surovi je donekle, pa do 90% u pravu.

  18. Али и даље диплома много значи.

    Diploma znači Goku Rac, Reme...uvek je kako se snađeš...ako si pametan pa učiš, ili si pametan pa izigravaš sistem ne treba ti diploma...to mu dođe više da se tvoji kurče rođacima i da na idiotskom fejsbuku napišeš: Studirao/la fakultet...mislim jako mudo...a omiljeni muzičar ti je Saša Kovačević i Sergej ĆEtković.

  19. Погле поново мој пост Грофе, лоше сам се изразио ту. Диплома генерално код нас не значи много, али ипак за државну фирму ти треба иста, ако нећеш да будеш кафе куварица или теткица. Код приватника много мање значи, али опет ће лакше допити посао неко са дипломом него без ње.

  20. Padaju kriterijumi. Da mene neko pita ja bih u pooštrio kriterijume u prosveti a srednju školu bih reformisao da ljudi odaberu izbornih 6 predmeta, od kojih bi informatika bila obavezni, koji će biti obimni i iz kojih će da rade projekte, pišu izveštaje, iznose svoja mišljenja, traže podatke na internetu vezane za taj predmet.... Sve u svemu, da više sami rade. Treba ljudima da se omogući da uče ono što ih zanima, a ne suvo bubanje napamet. Naše školstvo se zasniva na obrazovanju mediokriteta i štreberčina, a ne na fomiranju ljudi koji će znati da misle svojom glavom.

    P.S. Ovaj test iz matematike je idiot-friendly.

Rekli o sajtu

Kad je pre nekoliko dana osvanuo naslov u dnevnim novinama „Željko Mitrović: Trovali su me“, na samoproklamovanom rečniku slenga vukajlija.com odgovorili su mu bez mnogo pijeteta: „Pa dobro, i ti si nas, i još to radiš“.

Ekonom:east Magazin · 03. Februar 2011.