Da li opadaju kriterijumi u prosveti?

  1. Све то има своје, зашто нам је тако како јесте, али то је много шира тема

    Наравно, зато смо и ту, да говоримо о томе.

  2. Ja kada sam radila test (pre šest, skoro sedam godina) bilo je mnoooooogo teže. Za srpski je izašla zbirka u kojoj su bili zadaci koje su nastavnici objašnjavali po pola sata da bi se razumelo kako treba. I opet su učenici osvajali po više od deset poena uglavnom. Ovo sada je katastrofa, tada si morao i neke tekstove da znaš napamet da bi ubacio reči koje nedostaju. I matematika nije bila naivna, isto smo imali dosta zadataka sa dokazivanjem, a ovo danas, posebno taj deseti zadatak... Jadno i žalosno.

    Još žalosnije je što je bilo učenika koji nisu ni pet bodova osvojili.

  3. Пази, ладно задатак да израчунаш површину коцке ако је једна страница 5цм,
    или да израчунаш обим (или површину, није битно) круга, ако је дат полупречник...

    Или да једноставно прочиташ са графикона најмању и највећу вредност...

    Објективно, мислим да бих све оне задатке решио још у трећем или у четвртом основне школе, изузев можда последња два где су неке једначине које се раде мало касније, и где за чудо мораш задатак да урадиш у 2-3 корака... ма смешно.

    Било је ученика који не знају да помноже 6 пута 25, а завршили су осми разред.

  4. Пази, ладно задатак да израчунаш површину коцке ако је једна страница 5цм,
    или да израчунаш обим (или површину, није битно) круга, ако је дат полупречник...

    Или да једноставно прочиташ са графикона најмању и највећу вредност...

    To je sve gradivo prva četiri razreda osnovne, koliko se sećam, ne? Strašno, ništa sličnost, ništa pitagorina teorema, ma katastrofa. Svi su se zapanjili, čula sam da su i profesori u srednjim školama frapirani. I posle neko takav trena da upiše prirodno-matematički smer?

  5. Јеботе, радим у спец. школи са децом која су ментално ометена у развоју, они би две трећине овог теста решили, 'ладно... (мислим на децу лако ометену у мент. развоју)

  6. I posle neko takav trena da upiše prirodno-matematički smer?

    И онда врло брзо падну годину...Знам примере :)

  7. Не брините, срозавају критеријуме и на факултетима,
    тако да ће да пролазе и тамо.

    Лакше је манипулисати и владати необразованом масом,
    него свесним и образованим људима, јбг.

  8. Не брините, срозавају критеријуме и на факултетима,
    тако да ће да пролазе и тамо.

    Totalno si u pravu. Ne znam tu da l' da plačem il' da se smejem od muke.

    И онда врло брзо падну годину...Знам примере :)

    Padnu, ali završe, u gimnazijama im na kraju profesori pod pritiskom da ako ne završi neki faks nije ništa poklone dvojke i eto... Glupander upiše faks (može čak i dobar, samo ako lepo plati) i krug se nastavlja. :)

  9. Glupander upiše faks (može čak i dobar, samo ako lepo plati) i krug se nastavlja. :)

    Добро, ако ништа, бар имамо већи проценат ''високообразованих'' ;)

  10. AHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Pobedio si sa ovim! Sve zarad statistike. ;)

  11. Лакше је манипулисати и владати необразованом масом,
    него свесним и образованим људима, јбг.

    'Ajde da kažemo da je to istina, ali meni i dalje nije jasno šta sprečava tu decu da se obrazuju u biblioteci ili na internetu...

  12. AHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Pobedio si sa ovim! Sve zarad statistike. ;)

    Драго ми је што делимо мишљење :)

    ali meni i dalje nije jasno šta sprečava tu decu da se obrazuju u biblioteci ili na internetu...

    Па ако се они не образују тамо где би требало (Школа) зашто би то чинили на интернету уместо да играју Кантер ?

  13. Ne interesuje ih... U stvari filmovi, časopisi koje čitaju i sve ostalo ih navodi na to da znanje nije ''kul''. Mora se imati neki pristup znanju koji je zanimljiv i ono najbitnije deca se moraju strože vaspitati i učiti poštovanju. Kad se to razvije, sve ostalo je moguće.

    A za prijemni, samo ovo :)

    Јеботе, радим у спец. школи са децом која су ментално ометена у развоју, они би две трећине овог теста решили, 'ладно... (мислим на децу лако ометену у мент. развоју)

  14. ali meni i dalje nije jasno šta sprečava tu decu da se obrazuju u biblioteci ili na internetu...

    Спречава их то што живе у болесном друштву, у којем заиста није битно колико си образован, јер професори често продају кокице да преживе, а неки са три разреда основне леже на новцима, јер је криминал, корупција, крађа... исплатива.

    Деца јако добро виде око себе, и нико их неће НАТЕРАТИ да уче, ако јасно виде како пролазе они који уче, а како пролазе неки... други.

  15. Спречава их то што живе у болесном друштву, у којем заиста није битно колико си образован

    Да је држава неки ауторитет боље би било, а пошто у овој џунгли влада закон јачег и даље, стварно нема смисла размишљати превише...

  16. Дакле, друштво које има ЗДАРВЕ темеље, оно има много мање проблема са овиме, а и онај ко одлучи да буде криминалац, опстаће у том "бизнису" само ако је неко високог профила, што опет значи много памети, често и врло високо образовање...

    Код нас кримос може бити свака мазга са два основне, напољу мало теже... и зато се напољу теже и одлучују на тај начин живота и "зарађивања", једноставно не може свака фукара да опстане у томе.

  17. To je... Opet kažem da je glavni spas u dobrom vaspitanju. Poštenje, rad i znanje se od malena trebaju deklarisati kao jedne od najvećih vrlina, ali opet na tome može najpre škola da poradi. Današnji roditelji i budući roditelji su većinom, posle toliko kriza, raspada i ratova pokupili to staro ''uči što manje i nađi vezu negde''. To mišljenje se teško može promeniti, a i roditelji sami bi (najverovatnije iz dobre namere) tako decu vaspitavali. Zato je tu škola glavni faktor obrazovanja, kako bi buduće generacije kojim aće današnje biti roditelji usvojili prave stavove o životu. Sad pošto nastavnici bukvalno moraju da pitaju decu kako da ih kazne... Ne vidim nigde izlaza. Takvi kad svoju decu budu vaspitali... Strašno.

  18. Толико смо се увукли у песимизам да се питам у шта ћемо да се претворимо кроз 10 година...

    Али шта ћемо, нисмо ми криви што нам је песимизам реалност...

  19. друштво које има ЗДАРВЕ темеље, оно има много мање проблема са овиме,

    Tačno. a zdravi temelji se moraju usađivati od malena pa sve do završetka adolescencije, kako bi sprečili da eventualna kriza identiteta koja se javi nekad kod mladih ih ne odvede u stranputicu.

  20. Сморена,

    Шта вреди што учим децу правим вредностима у школи, када живе у друштву где те вредности просто њима не доносе ништа добро, јер друштво функционише на другим (погрешним) вредностима.

    То је тај парадокс, а деца нису наивна, виде шта се дешава около.

    Врх државе је могао после 2000. године да среди ствари, али то се није десило, нажалост.

Rekli o sajtu

Osim velikih istorijskih i nacionalnih zabluda, podložni smo i onim „sitnijim”, ali koje nam određuju svakodnevicu. „Ne valja da se sedi na kućnom pragu, posebno kad grmi”, „Hleb od 500 grama je opšteprihvaćen pod nazivom kilo hleba”, „Ne valja da se zviždi u kući, to privlači miševe”, „Ne valja da se otvara kišobran u kući”, „Žvakanje žvaka može da deformiše vilicu”, „Ma koliko vruće i zagušljivo bilo, ne otvarati prozor, ubiće promaja”, navode na popularnom internet portalu „Vukajlija” niz sujeverja i zabluda našeg naroda.

Politika · 31. Januar 2011.