Deo srbijanskog folklora, poznato je da su tokom ratova, poljskih radova, popovi 'svetili' kod mlađih žena. Zbog 'širenja vere' popovi bi često bivali vezani za drvo i uštrojeni. Reč vezivanje u ovoj izreci upravo to znači. Postoji takođe i pretnja....Ima te uštrojim k'o seoskog popa...
Odnosi se na popa koji po svaku cenu gleda da istera đavola iz svake žiteljke sela u kom živi.
Pop završio službu pa kaže...
POP: Snašo, jel može jedan bokal vode ruke da operem?
SNAŠA: Odma popo.
Snaša sipa vodu iz bokala preko popinih ruku...
POP: Ruka ruku mije, ovoliki mi je.
SNAŠA: Iju popo, pa šta vam je?
POP: Ne kažem da daš nego samo da znaš.
Старински израз који нам сликовито представља лаконско решење неког горућег проблема. Наиме, током ратова, попови су често испољавали склоност ка "просветљењу" сељанки својим спловилима, у стилу Распућина. Како би решили проблем, мештани су често везивали попове за дрво, а неретко и потезали за радикалнијим методама у виду штројења и осталих сличних ствари.
- Јеси чуо да она цопина Аца раскинуо са Милом.
- Уууууууу, не сери, какву ћу офанзиву да јој направим сад, само гледај.
- Стинормалан несрећо, он у жалости већ недељу дана, крвнички гледа све што прође поред ње, питај бога шта би радио да види да је неко мува.
- Ајде бре не свирај по много, нек ме види, ко му јебе матер.
- Важи бате, само немој после кад те уштроји ко сеоског попа да кажеш да ти Дука није лепо реко...
Kad je pre nekoliko dana osvanuo naslov u dnevnim novinama „Željko Mitrović: Trovali su me“, na samoproklamovanom rečniku slenga vukajlija.com odgovorili su mu bez mnogo pijeteta: „Pa dobro, i ti si nas, i još to radiš“.
Ekonom:east Magazin · 03. Februar 2011.