Prijava

па имају плату.

Dok su plate u prosveti bile mizerne i neredovne bili su prinuđeni, a kasnije im se osladilo, pa su nastavili. Alavost.

јовичићу, тад су свима плате биле мизерне и нередовне. :)

Mnogo rjeđe nego što ti misliš. Po tebi čovjek da bi bio šmeker mora biti glup, a ako je pametan biće u društvu smotan? Niđe veze s logikom.

Сдоручково ти? Дал ме зајебаваш? Ја ти упорно понављам да логичка интелигенција није мерило памети. Памет је широк појам и коегзистенција више интелигенција, као што је Џимоња објаснио.

Za neke ekstremne genije činjenica je da su bili često ekscentrični i da se nisu baš uklapali u društvo, ali i to je vjerovatno bilo zato što im je bilo dosadno da provode vrijeme sa ljudima mnogo glupljim od sebe i da sa njima pričaju na za dvije klase nižem nivou nego što bi volili. Uslijed manjeg provođenja vremena i njihove društvene vještine su opadale.

A ne zato što visoka logička inteligencija sama po sebi sjebava emotivnu.

Сјебава је. Бити емотивно интелигентан подразумева доста искустава у реону социјалних интеракција. Онај који то нема, неће ни моћи да опстане у друштву. А он нека паламуди по некој књизи колико хоће, али је у сржи друштвено биће и зато се многи генији кобејнују јер су усрали мотку својим претераним мудровањем.

Сјебава је. Бити емотивно интелигентан подразумева доста искустава у реону социјалних интеракција. Онај који то нема, неће ни моћи да опстане у друштву. А он нека паламуди по некој књизи колико хоће, али је у сржи друштвено биће и зато се многи генији кобејнују јер су усрали мотку својим претераним мудровањем.

Ne sjebava. Može da sjebe, ako si ti toliko napaljen na neku nauku da zanemariš društveni život, ali ono što je sjebalo tvoju emocionalnu i društvenu inteligenciju nije sama logička inteligencija nego zanemarivanje društvenog života.

A ako imaš visoku logičku inteligeniciju, ali i određenu dozu mudrosti, da znaš da napraviš balans u životu i da posvetiš dovoljno vremena i energije svim aspektima života, visoka logička inteligencija može samo da ti pomogne, a nikako odmogne, i na društvenom i emotivnom polju. Nekad je potrebna visoka i čista inteligenicija, (logička, ako hoćeš) da bi se i neke emocije u potpunosti razumjele.

Tipičan primjer su ti vrhunski književnici. Oni su svi imali visoku i logičku i emotivnu inteligenciju, i njihova logička inteligencija im ni najmanje nije sjebala emotivnu.

Tu su i kompozitori, razni univerzalni geniji i sl.

Nije svaki genije retardirani nerd.

Genije je bio i Gete, imao je IQ oko 200, ali je bio vrhunski i na polju emotivne inteligencije, pisao je sjajne pjesme, vodio aktivan društveni život, pisao romane, drame, i sl. Isto važi i za Betovena, Tolstoja, Dostojevskog i mnoge druge.

Кад бих ударио пост од пет Јовичића, имао бих пост од пет Јовичића... Је л' сад спадам у филозофе?

„Tipičan primjer su ti vrhunski književnici. Oni su svi imali visoku i logičku i emotivnu inteligenciju“

Како си до овога дошао?
Код уметника ми је занимљиво баш то што их пречесто сматрају некаквим неопеваним интелектуалцима, иако неретко умеју да буду глупи ко тоцила. Ваљда их због поља деловања трпају у некакву елиту, па их сматрају ауторитетима за све живо.

Офтопичиш.

Ја ти не говорим о времену ренесансе, већ о Србији у дваескецу - што и јесте тема. Данас ко има обиље логичке, жицка на емотивној и обрнуто. То је де факто. А људи који балансирају нису екстреми ни у једном од та два случаја, већ сасвим просечни људи. Генији, у које спадају пар људи о којима сам причао да познајем, не знају зашто су на овом свету. Са стране сад то што је то једно од највећих људских питања, али има тема и за расправу о томе. Да се вратим, такви људи изнадпросечне интелигенције не вреднују социјалне интеракције и сматрају остале људе мање вредним своје пажње, што си донекле и сам скапирао. А то није добро по њих пре свега.

Али, узми просечног човека, са ту и тамо покојом поваљеном цавом, средњим просеком на факсу, понекад цугне и повуче и запита се о свемиру. Али тера своју причу. Продуктиван је и балансира. Екстреми су претешко бреме сами себи и често скончавају неславно. А ако нису, на то су помишљали икс пута, па где они нису имали муда, ту су давили своје јунаке (узми твог Толстоја за пример)

Да направим Наравоучение, не треба форсирати толико ту интелигенцију као мерило вредности човека. Човек је вредан онолико колико је продуктиван и задовољан собом пре свега. Ако си то успео за свој век ти не треба никакав сертификат и печат тамо неког смрдљивог Универзитета. Постао си сам своја награда, а то је оно што треба да буде циљ сваком од нас.

„Genije je bio i Gete, imao je IQ oko 200“

А је ли? Ко му га мерио? :)

Filozofi i umetnici stvaraju duhovnu klimu koja je potrebna za razvoj raznih tehničkih nauka poput fizike, hemije i matematike. Filozofija apstahuje ljudsko logičko iskustvo i čini ga shvatljivim i primenljivim za nauku. Naučnik koji to ne shvata samo je običan kalfa. Umetnost izdiže čoveka iznad termita i ostalih društvenih insekata. Onaj koji to ne shvata samo je termit.

не треба форсирати толико ту интелигенцију као мерило вредности човека.

Ne forsiram je ja kao jedino mjerilo vrijednosti, ali smatram da je treba poštovati, iako to dobijamo rođenjem, ali ipak, da nije ljudi sa jakim IQ-om te vrste vjerovatno bismo još bili u pećinama.

Možda se varam, ali mislim da ti imaš određeno podozrenje prema ljudima sa visokom inteligencijom. Nije sve u tome, ali ne treba pljuvati po inteligenciji. Treba pljuvati po seronjama, treba pljuvati po manama nekim za koje su ljudi sami krivi jer neće da ih popravljaju, ali inteligencija nikako ne može da škodi sama po sebi.

Filozofi i umetnici stvaraju duhovnu klimu koja je potrebna za razvoj raznih tehničkih nauka poput fizike, hemije i matematike. Filozofija apstahuje ljudsko logičko iskustvo i čini ga shvatljivim i primenljivim za nauku. Naučnik koji to ne shvata samo je običan kalfa. Umetnost izdiže čoveka iznad termita i ostalih društvenih insekata. Onaj koji to ne shvata samo je termit.

Stvaraju oni jos kojekakve duhovne klime koje doprinose samo ratu, razaranju, sveopstem neradu i nedisciplini i cemu jos ne. Nemam nista protiv filozofa i umetnika, ali realno ih vec ima previse, a jos ce ih vise biti. Vecina njih su paraziti koji ne rade nista, osim sto trtomude i treba ih prekvalifikovati u poljoprivrednike, rudare, vulkanizere, inzenjere stocarstva (kako se to vec moderno zove) kojih trenutno manjka, a mogu znatno vise da doprinesu razvoju drustva, kako duhovnom, tako i materijalnom. 'De ona tema o komunizmu? lolololo

Malo oftopik, ali me jako zanima, sta Jovicic studira?

да, да, умјетници су први на ратним линијама и уопште у ратнохушкачким и планетоуништавајућим манифестацијама.

Najveći problem je što su osnovna i srednja škola PIČKIN DIM i što kad ljudi sa prosekom preko 4.00 iz srednje dođu na faks kao "pametni i naučeni" ne znaju šta ih je snašlo kad vide šta treba da se uči i zna na faksu. Sretao sam ljude koji su upisali Pravni i ne znaju šta je pleonazam, ljude koji prvi put u životu čuju za neke osnovne stvari iz istorije itd. A to je problem profesora iz osnovne i srednje koje puštaju učenike da se provlače sa minimalnim znanjem. Sa mnom u razred su išli ljudi koji u četvrtom srednje nisu znali da čitaju kako treba nego se seckali ko pop iz Gorskog vjenca...

јесте чаче, а само ће да буде још горе, ако се не направе неке промјене, јер ти такви необразовани и полуобразовани студенти постаће и необразовани и полуобразовани професори, па ће свака сљедећа генерација (у смислу смјене генерације професора, а не ученика) бити све гора и гора, док на крају не будемо знали ништа и изједначимо се са оним стереотипом о глупим американцима (сем ако не иду у скупе и напуцане приватне школе и колеџе)

Lullaby samo dijeli kečeve i ne daj nikome da se provuče bez solidnog znanja! :)

Ja da sam bio profesor u srednjoj, samo bi 7-8 ljudi završilo srednju kod mene, a i ja sam bih pao iz nekoliko predmeta. Ono nije normalno kakvi balvani završe srednju.

Kad pogledaš ljude koji danas studiraju, većinom ti bude žao onih koji od njih treba kasnije da uče. Ti ljudi većinom ništa ne znaju. Stanje je užasno i, ako se kriterijumi za završavanje fakulteta ozbiljno ne pooštre imaćemo ogromnih problema sa nepismenom nacijom čije se diplome nigde ne priznaju. Da stvar bude gora, prilično sam siguran da će sistem za obrazovanje težiti da dodatno pojednostave i učine pristupačnim još nesposobnijoj rulji nego do sada da bismo na papiru imali pola nacije sa fakultetskom diplomom, što ne bi bilo samo zavaravanje, nego zločin protiv naroda. Međutim, nisu tu stali. Da sve bude još gore, zapošljavanje u ovoj zemlji se skoro potpuno obavlja preko poznanstava što, s obzirom da ja znanje skoro potpuno prestalo da bude kriterijum, potpuno izjednačava šanse kvalitetnom profesoru i nepismenom brđaninu sa kupljenom diplomom Megatrenda na popustu.

U julu prošle godine sam upisao filološki, smjer "Italijanski jezik i književnost i srpski jezik i književnost"

о значи, јовичић је полу-колега?

одличан факултет за развијање тезе о уписној политици: дакле, професора италијанског ВЕЋ има више него што треба да буде, а у плану нам је (у БЛ) отварање само ЈЕДНЕ нове средње школе (информатичко-математичке гимназије).
даље, тај твој образовни профил подразумијева да можеш предавати и српски и италијански (иако ти је фонд српских предмета и њиховог обима више него дупло МАЊИ него код регуларног проф. српског), тако да претендујеш и на то мјесто, иако за њега чека већ има небројено много незапослених.
(немој ме схватити погрешно, није то твоја кривица него глупа одлука глупог министарства)

уз то, у плану је отварање, од сљедеће године, катедре за руски и српски, потпуно аналогно овом италијански и српски, при чему опет ти студенти могу да осим руског (који се нигдје не учи, у гимназији га учи 6-7 ученика) предају и - српски.

е ако ово у РС није најгора уписна политика икад виђена, ја не знам шта је.

______

ово не мијешати са случајевима упоредног проучавања двају језика нпр. на катедрама у БГ, јер се овдје даје једнако право за предавање оба језика, и поред неједнеке заступљености предмета и поред постојања смјера који има само ту једну, у потпуности разрађену, компоненту без других могућности, и уз то се сви ти двојезичари усмјеравају искључиво на наставни смјер, нема преводилачког или др. мада, нисам пратила посљедње двије године, так да се можда и усмјеравају, али ипак, стоји све оно друго око равноправног запошљавања.