Ako u svetu glume postoji pojam“karakterni glumac-ica“ - onda je Balašević karakterni pevač, čovek koji je svoj karakter prilagođavao duhu vremena i postao mera istorijske distance. Pamtimo Tita, Slobu, tranzitivnu demokratiju premeravamo svaki dan, ali pamtimo i Đoku. Omalen i punačak, voleo fudbal(„Drago mi je zbog mog starog“) ali se u estradnoj gimnastici najbolje snašao-spreman da se izvuče i proba da napravi salto mortale. Uvek je znao da bude nešto više od kantautora i da svima nesebično podeli svoju zdravu pamet , dosta zdravog smeha i mnogo politike(nezdrave). Publici je ostavio da proguta taj otrovni mamac i debelo plati. Ko nam je kriv što i kad nam je do pesme, volimo da se bavimo politikom. Poznate su namenske pesme :"Računajte na nas" „Tri puta sam video Tita Maršala" , „Ne lomite mi bagrenje“ „Živeti slobodno“.
Politika ko politika-majka svih uspeha, ali i zala, nije uvek blaga prema najrevnosnijim interpretatorima. Trenutak kad se u smutnim vremenima gubi duša, najteže je predvideti, a fleksibilni Đole sve može, ili bar veruje da ne može da ostane bez duše. I danas na sceni razmahuje nevidljivim pramenovima kose svoje žene, večne inspiracije, bez koje ne može, i nehajno se smeška publici, priča i peva. Nalazi se negde blizu nas, ali više zbog svojih pesama - srećom postale su punoletne i napustile oca. Zaklinje se da javno neće pričati o politici, a ipak mu se omakne.
U celoj ovoj distorziji najbolje što se desilo je da je najsjajniji deo raspona Đoletovih talenata pao baš na njegove pesme, mnoge još uvek vrede i ostavljaju onu tišinu i zanesenost zbog kojih su i napravljene.
Nenadpevljive balade:
Slovenska
Priča o Vasi Ladačkom
Život je more
Svirajte mi „Jesen stiže, dunjo moja“
Odlazi cirkus
Neki novi klinci
D moll
Đokina najveća muka je upravo senzibilitet srpskog jezika. Sebe (neskromno) smatram poznavaocem šansone, balada, pevane poezije. Od, G. Brasansa, V. Visockog, B. Okudžave, J. Brela, L.Cohena, svih zajedno, nisam čuo ništa ni blizu tako dobro kao bilo koja Đokina pesma, čak i onih tipa 'ringe ringe raja'. Ako se ikada bude rodio prevodilac koji bi uspeo da prenese bar delić, duha, atmosfere, senzibiliteta, Đokinih pesama, mnogi bi svetski autori 'zatvorili radnju'.
Vidim, mnogo optužbi zbog političkog angažmana, ne slažem se, sećam se kada je nastala 'Računajte na nas', upravo ta pesma je ZAŠTITILA nekoliko generacija. Ta je pesma nastala kao odgovor tada neviđenom teroru koncepcije 'naoružanog naroda' 'narodne odbrane' i sličnih idiotluka.
Dobro je da to ne pamtite.
Ovaj trenutni 'lov na veštice (čitaj, tiraž)' nije ništa drugo do parafraza starih zezalica tipa 'Hrvat je Srbin sa govornom manom', 'Flamanski je Engleski sa akutnim laringitisom', i sl.. Uostalom upravo ovde na Vuku mogu se naći bar desetak sličnih dosetki.
Poznato je da Đoka od prvog dana ima svoje 'hejtere' mnogo manje bezazlene od ovih naših, očigledno da neko pokušava da mu opstruiše povratak na Beogradsku scenu, još uvek ne znamo razloge dosadašnjeg višegodišnjeg otsustvovanja.
Politički vetrokaz? Devedesetih smo nakon njegovih koncerata sa strepnjom čekali javljanje iz NS. Javka je bila, ..eto ja stignem brže do NS nego vi do Dorćola....
Postojale su sve debele šanse da ga 'poginu' na putu.
Uostalom Đoka je šansonjer a ne savest čovečanstva.
Đoku doživljavam kao nekog svog, te sam stoga ponosan na svog Đoku :-)
Lično mi mnogo više smeta što do neukusa forsira onu fenserku od ćerke.
'Ajde da ne grešimo dušu na Svetog Nikolu.
Na sajtu vukajlija.com definisan je pluskvamfutur I i II , poseban morfološki oblik glagola, kojim se služe političari kada govore o ulasku Srbije u Evropsku uniju.
Kurir · 20. Februar 2011.