Prijava
  1.    

    Fanki Haos Bend

    Među razumljivo neukom dečurlijom devedesetih, ovo je bila česta greška u izgovoru imena ove kratkovečne, ali itekako bitne grupe, "Fanki HaUs bend"-a, (sa zapaženijim hitovima "Ribe da brže mrdaju guze" i "Giljam dade").

    "Haos" je u to vreme bio izuzetno popularan termin koji je stajao rame uz rame sa svojim sinonimom "do jaja", koji ga je kasnije pretekao i ustoličio se na presto superlativa za "dobro/valjano" za sledećih par decenija, gde i dan danas suvereno vlada i odoleva konkurenciji izraza poput "vrh" i "ekstra".
    "Haus" je bila vrsta muzike koja je uz pojavu MTV-a imala sve uslove da se primi među tadašnjom našom omladinom, ali je onda nastupio bukvalni haos, kako u zemlji, tako i na estradi.

    Frontmen FHB-a, Ivan Gavrilović, je ubrzo shvatio da njegovu pro-zapadnjačku muziku niko neće da plaća, baš kao što je Željko Mitrović batalio da bude basista kultne grupe "Oktobar 1864". Prvi se bacio na solo karijeru prototipa turbo-folkera, a potonji je postao prvi producent mejnstrima gorepomenutog žanra, osnivanjem studija "Pink" u Zemunu. Generalni koncenzus među omladinom je bio da su Ivan i turbo-folk stvarno haos, na ovaj ili onaj način. Ostatak je legenda, u koju najrađe ne bih dalje da zalazim.

    Teško je a ne povući paralelu između Hitlera i Ivana; da su Hitlerove rane umetničke slike i Fanki Haos Bend bili bolje prihvaćeni od strane naroda, svet bi danas diskutabilno bio mnogo bolje mesto.