Pored prekuvane rakije, čengele su drugi neizostavni rekvizit mesnog skulptora koji vještim potezima dobro naoštrenog noža, životinju okačenu o njih rastavlja na dijelove.
Kritika upućena ovim izrazom odnosi se na kompletan izgled: razbarušenu kosu, ispalu potkošulju, zasukanu kragnu i slično. Ukratko, identičan vizuelni efekat koji bi se dobio nakon noći provedene na ovoj spravi, nogama okačen dovoljno visoko iznad tla.
Albert: Mileva, šta ima za ručak?!
Mileva: Paprikaš se kuva, ali nije još gotov.
Albert: De ti to zapržavaj, pa postavi na sto. Čitav dan trčim za vozom zbog one moje teorije relativnosti, crkavam od gladi.
Mileva: E ja ti vala neću zapržavati paprikaš, pa makar crkla. U mom kraju se samo doda malo brašna, a tebi ako se ne sviđa, ti idi kod svoje rodice Elze, pa njoj zaprži.
Albert: Dobro, daj šta daš. Šta si ovo piskarala?
Mileva: Došla sam do nekih epohalnih otkrića o fotoelektričnom efektu. Sve sam lijepo dokumentovala u ovoj plavoj svesci. Samo trebam objaviti i slava je moja.
(odlazi u kuhinju)
Albert: ‘Ej, neću ja sad jesti, idem prvo skoknuti nešto do zavoda za patente.
Mileva: Čekaj, nećeš takav među svijet, vidiš da izgledaš k’o da si spavao na čengelama. Počešljaj se barem, da se ne sprda narod.
(TRAS!)
(Mileva besjedi sama sa sobom miješajući paprikaš)
Mileva: Vidi budale, ode gladan. Jest ga lako naložiti, majko mila. Ukrade slatki kuvar...