tipicna studentkinja sa sela

Radula 2009-01-03 19:04:10 +0000

Ову дефиницију постављам испровоциран изјавом једне студенткиње Правног факултета у Нишу која је несумњиво дошла из неке метрополе, нпр. Кобишњице. На питање новинара да ли јој се свиђа што је од ове године, које је она уписала факултет (2008.), уведена болоњска декларација; млада сељанчица је одговорила: "Па наравно, јако ми је драго, јер ћу моћи да учим и да се изједначим са децом са запада."
Ова изјава ме је натерала у грохотан смех, јер девојка је асфалт (што јој не бих замерио) видела, вероватно, први пут у 13-ој години када је кренула у пети разред у оближњу варош. Такође сумњам да је видела и Србију даље од онога што може да виде кад се попне на оближње брдо у своме селу, а говори о студентима на западу. ХАха!

Не схватите ово као исмевање села, јер несумњиво је да ја више ценим то што је она. Сматрам да ниједном Србину, или Српкињи не треба болоњска деларација да би био и бољи од деце са запада. Једнога дана и сам желим да се преселим на село и да живим тим животом. Тежак је, али мени је срце спремно да издржи ту тежину а душа жели то.

32
32 : 18
  1. Eeeee ovo ti je samo light varijanta.

  2. Ima D-FENCE stih: Tek sam pocela da studiram a vec se ludiram+++

  3. Па добро у праву си, али сам био под утиском ове изјаве. Иначе је тачно да има и горих, само су те друге корисне. Побегне од маму и од тату, а поготово од жуљиву мотику, али дршка гу и даље остане јако драга. Тако да дршку од мотике замени нечим другим налик на њу, али не бих да будем вулгаран, а уосталом таке ми сељанчице пружају изузетно задовољство и ужитак. Мени су ове најсмешније што мараму са гаве замени заставом Европске уније и мисли да је то прва класа, или врх (како би она, вероватно, рекла).

  4. Upadam na Nišku žurku! :))

  5. Ej slusajte, gore od njih su svojevremeno bile studentkinje sa pristinskog univerziteta (cast izuzecima, mojoj kumi na primer). Odaklegod bile, kuci ih je samo rat vratio, i roditelji treba da su zahvalni NATOu jer da njega nije bilo od cerki im ne bi ostalo nista, mislim bukvalno nista, ni 20 kila zive vage. Tek negde oko nove godine 2000 te cure su dosle k sebi, zalecile rane i pokusale su da se vrate u normalu. Ova cinjenica nije toliko poznata u Nisu jer nislike nisu studirale u Pristini, vec malo juznije, Prokuplje, Blace, Kursumlija, Vranje, Leskovac,...

  6. Мени је жао људи са села...Неки живе у изузетно тешким условима...
    ... уздржавам се од гласања....

    То што није видела Србију даље од свог села, по мом мишљењу није за исмевање...

  7. Cinjenica je da ne mogu svi da budu iz Beograda(doduse,kako smo poceli da se cepamo...),Ali devojke iz provincije obicno imaju problem kad dodju u veci grad,posto imaju potrebu da se dokazuju.Tada se,obicno,jebu ko stuke.O povratku u zavicaj,cak i ne pomisljaju......

  8. Ali čovek nije ismevao to nego njeno ponašanje kao da jeste videla išta dalje od svog sela..

  9. I ja sam počeo da zapažam to kod riba van Beograda.Valjda su u tripu da je ovo neki Amsterdam šta li, jer je veliki grad i samo vilene,skroz su u fazonu *hihi ja sam ti za seks bez obaveza* i ti fazoni kad ih niko ništa i ne pita...

  10. Kao šalju poruku *vid'te ja uopšte nisam patrijarhalna skroz sam luda,tak'o se mora u Beograd*.

  11. U suštini, 'seljak' je stanje mozga, a ne porekla, tako da se u samom Beogradu može naći mnogo više primitivaca nego u tamo nekom selu bez asfalta.
    A inače, ovde je MarijanaP dala najpametniji komentar. Tačno je da neki ljudi koji dolaze sa sela imaju problem sa ponašanjem u gradu, ali je to sasvim prirodno i opravdano u neko prvo vreme, ako se uzme u obzir iz kakvih sredina dolaze. Manja mesta i sela umeju da budu pogubna po psihu, naročito po psihu inteligentnijih ljudi.

  12. Ja sam dosao sa sela u grad da studiram...i evo gde sam zavrsio! :-)
    Salu na stranu, poznajem mnogo devojaka sto su dosle sa sela u grad i prosto se pogubile! To sto Gvozden kaze, kres varijante itd. Moze se o tome dosta raspravljati, ali sustina je da te grad pojede ako ga ne shvatis na pravi nacin.

  13. Па даме и господо видим да ова моја дефиниција није наишла на ваше потпуно разумевање. Ја изнад свега поштујем људе са села и хвала им што нас хране хлебом, али вам ја не говорим о томе. Она мора да цени то што је, а не да ја више ценим то одакле је она и да ми прича о деци са запада. Ја сам овде исмејао на један начин начин размишљања какав је она пласирала а не то одакле је. Јесте ли сад схватили?

  14. MA sve se bre to nauči, ja sam porastao u selu jer su moji radili na selu, a kad su prešli u grad, samo se prešaltuješ što je lako jer su te tako vaspitavali, niko ti ne brani da čitaš politikin zabavnik i na selu, nego to je u stvari zatupljenost i pomodarstvo i stanje svesti u uplašenosti gradm i da se nešto mora, mora se da se seksa ko lud, mora se da se duva, mora se da se bude proevropski, mora se da se bude LDP itd

  15. А ево сада читам и неке ствари о Београду. Прво: ја сам из Ниша, а порекло ми је са пештерске висоравни и дичим се тиме. Као дете чувао сам краве на пештери током летњег распуста и тиме се дичим. Друго: Београду свака част као престоници, али оно горе је лудница; возе као, не без дозвола, него без очију; само се маје омладина по сплавовима. Треће: горе има свега сем београђана.

  16. ОК Радула... контам шта си хтео да кажеш...:)

    Веома је незгодно кад се нека особа са села нађе у неком таквом окружењу (као што је главни град) па се труди (да не кажем - "напиње из петних жила") да се уклопи... Јер нису сви ту спретни за тако нешто...

  17. Ма ја разумем тешко прилагођавање новој средини, али молим вас говорити о болоњској декларацији и деци са запада??? Па то је више него идиотско понашање! Нисам обишао ништа северније од северне границе ове сужене Србије, (по југу сам био и нешто мало по источном бал. полуострву) али сам често у друштву учених српских глава, професора и оних који су прошли света, па су ми говорили о својим искуствима. Ја када одем у друго друштво, па гледам да похватам конце, како се понашају, шта раде и онда се ускладим; а не летим пред руду да покажем нешто што ми делује да је за њих нормално а ја о томе појма немам.

  18. I meni je jako drago zbog Bolonje. Pomogla mi je da bezuslovno upišem četvrtu godinu. :D

  19. EEEE, u moje vreme nije bilo Bolonje neko uci bato, a profesori te drkaju, pa nema interneta, kuku majko,. Salim se malo ali je prosto neverovatno sta je tehnika ucinila sa skolovanjem, ja sam bre devedesetih silne pare dao za fotokopiranje gramatika engleskog jezika a sad ih imam sve na fleski od 520 dinara

  20. Ja zaista ne vidim nista lose u toj njenoj izjavi, na to bi moglo da se gleda kao i na pocetnicku naivnost, sto naravno zavisi od polaznog gledista. Kad sam upisivao faks i ja sam mislio da cu jednog dana i ja kao Dzordz Kluni u E.R.-u
    Da nije bilo tako, verovatno ne bih stigao ni do druge godine. Cak i da je zvucala tako kako vi to dozivljavate, mislim da bi sazaljenje bilo primerenija emocija, kao sto pomenu Marijana.

    Primetio sam danas u nekoliko definicija nesto sto na ovom mestu nikako nisam ocekivao, a sto bih nazvao anti-seljacki sovinizam. Nije da negiram da postoji opisana pojava, ali mislim da ste preterali kvantitativno/kvalitativno, i da imate predrasude i generalizujete.

  21. anti seljacki sovinizam je kao izraz nonsens. Prave seljake niko ne dira. Ja bar imam pola definicija pravih seljackih izraza.

  22. Mozda i jeste (meni nije), ali mislim da i tako shvatas sta sam hteo da kazem.
    To sto dajes definicije seoskih izraza nema veze sa ovom pricom, a ako ima, molim te objasni na koji nacin je to argument.
    Meni se od toga "pravi seljak" dize kosa na glavi. Jel to onaj stereotip, rumen veseljak, pusi drinu bez filtera i ceo dan radi u polju i slusa Radeta Jorovica?
    Ja bi reko da i deca sa sela imaju pravo na zivot u gradu, i naravno da su drugacija, pobogu, jer JESU drugacija. Svako je drugaciji kad se nadje van svoje sredine. Samo treba osetiti to i automatski dolazi i razumevanje. Ovako sit gladnom ne veruje.

  23. Brljivi, svaka cast.

  24. Ne razumem - zasto je toliko neispravno za nju da prica o inostranstvu, a za ljude iz gradova nije? Jeste da u gradu dolazis do mnogo vise internacionalnih uticaja i stupas u kontakte sa ljudima iz inostranstva, ali mi se cini da to nije u tolikoj meri da ljude iz ruralnih sredina lisi kvalifikacije za iznosenje misljenja o mestima u kojima nikada nisu bili.
    Moram da priznam da je prva stvar koja mi je pala na pamet bila Senka iz "Nacionalne klase". :)

  25. Negativno raspoloženje u odredjenoj meri prema deci iz manjih sredina od strane Beogradjana je po meni nešto razumno.Jednostavno radi se o borbi za opstanak a oni uopšte nisu toliko naivni kao što pokušavate da ih predstavite.Zapravo mnogo su zajebanešto razumno.Jednostavno radi se o borbi za opstanak a oni uopšte nisu toliko naivni kao što pokušavate da ih predstavite.

  26. Ma koji kurac,bre sa ovim...

  27. Ја бих Вам господо изнад свега био захвалан да оставите извртање речи и мисли за неко друго место. То да је она са села уопште не мора да значи, можда је и из центра града и то нема никакве везе. Такав њен коментар сам ја окарактерисао као глуп и неоснован, јер сам сигуран да појма нема о чему говори. Онај ко ме буде убеђивао да је грађанин и да је не знам како напреднији од било кога са села биће исмејан са моје стране, јер сам сигуран да су му бабе и деде опанак променили за ципелу (нажалост, јер такви потези предузети у лудилу званом комунизам и титоизам довели су до губљења националне свести у Срба). То што сам је окарактерисао као сељанку јесте зато што би то био лош потез људи са села, а разне потезе људи који припадају либералистичким струјамабих окарактерисао као кретенизме смрдљиве грађанштине. Као што се залажем за преузимање из иностранства онога што је добро за Србију и Србе, исто тако се залажем за самокритику свега онога што не ваља код нас. Узгред, препоручујем књигу др Арчибалда Рајса "Чујте Срби чувајте се себе".

  28. Negativno raspoloženje u odredjenoj meri prema deci iz manjih sredina od strane Beogradjana je po meni nešto razumno.Jednostavno radi se o borbi za opstanak a oni uopšte nisu toliko naivni kao što pokušavate da ih predstavite.Zapravo mnogo su zajebanešto razumno.Jednostavno radi se o borbi za opstanak a oni uopšte nisu toliko naivni kao što pokušavate da ih predstavite.

    Jao Šabane šabanski. Šta li si ti umislio, da svima možeš da deliš packe?

  29. @ brljivi
    Sve jesi, al` brljiv nisi, precizno, koncizno, razumno.

  30. evo sta bih jos dodao, a bez zelje za svadjom. ovo se takodje odnosi i na "onu drugu" definiciju.
    promasaj ove dve definicije, a to je vec objasnio che-vu se sastoji u zameni teza, tj. spoju averzija (nastale iz odredjenih, ne obavezno i opravdanih razloga) prema dva stereotipna vidjenja nekih pojava iz okruzenja koje u stvari uopste ne moraju da idu zajedno.

    npr. prva je "nafurana skolarka", a s druge strane "opasnica sa sela"
    svak za sebe je idealna da je mrzite, e sad kad se te dve stopite u jednu, dobija se osoba super pogodna za mrznju i pljuvanje, samo pravo pitanje je cemu to.
    jako je lako skliznuti u sovinizam i gotovo sam siguran da nema coveka kome se to ne desava na ovaj ili onaj nacin. medjutim pitanje je sta cete uraditi kada, ako vec to sami niste uocili u jednom trenutku, neko drugi pokusa da vam skrene paznju na to. da li cete pokusati da prihvatite kritiku i ispravite gresku, ili doziveti to kao licni atak od strane prefriganih seljaka?
    da li vam trebaju pajtosi koji ce vas podrzati bez obzira kako ste i sta odvalili, i koji ce da se bace na "ljude koji vas ogovaraju" pa makar i ne bili u pravu?

  31. "Ова изјава ме је натерала у грохотан смех, јер девојка је асфалт (што јој не бих замерио) видела, вероватно, први пут у 13-ој години када је кренула у пети разред у оближњу варош."

    А ова твоја изјава, драги Радуле, ме је натерала да помислим да свако ко не живи у граду, на асфалту, или бар нема асфалт до куће, аутоматски мора бити ГЛУП и ЗАО !

Najnovije definicije

Rekli o sajtu

Osim velikih istorijskih i nacionalnih zabluda, podložni smo i onim „sitnijim”, ali koje nam određuju svakodnevicu. „Ne valja da se sedi na kućnom pragu, posebno kad grmi”, „Hleb od 500 grama je opšteprihvaćen pod nazivom kilo hleba”, „Ne valja da se zviždi u kući, to privlači miševe”, „Ne valja da se otvara kišobran u kući”, „Žvakanje žvaka može da deformiše vilicu”, „Ma koliko vruće i zagušljivo bilo, ne otvarati prozor, ubiće promaja”, navode na popularnom internet portalu „Vukajlija” niz sujeverja i zabluda našeg naroda.

Politika · 31. Januar 2011.