
Kad je pre nekoliko dana osvanuo naslov u dnevnim novinama „Željko Mitrović: Trovali su me“, na samoproklamovanom rečniku slenga vukajlija.com odgovorili su mu bez mnogo pijeteta: „Pa dobro, i ti si nas, i još to radiš“.
Ekonom:east Magazin · 03. Februar 2011.
već neko vrijeme intenzivno razmišljam o tome koliko je naš obrazovni sistem raspad.
svaki fakultet zna biti zahtjevan, al' proučavajući ove iz ova 2 grada u kojima sam dosad živjela, ubjedljivo najlakši i oni na koje ide najviše ljudi koji nisu predviđeni da se bave ičim što zahtjeva korištenje mozga, su pedagogija i učiteljski. nakon svega toga, ti ljudi će našu djecu nešto poučavati, vaspitati, šta li već, a oni sami veze sa životom nemaju. i tako, iz generacije u generaciju, djeca će nam sve veći debili biti, koji će i u 8. razredu na prste računati (znam dosta takvih primjeraka). i, kako ja da spavam mirno?
Lijepo, ne dozvoli da ti prave đecu ako ti se već ne sviđa sve to.
a tuđa djeca? :/
Stvarno brineš za tuđu đecu?
Pa ta tuđa đeca će biti dobro vaspitana jer njihovi roditelji nećeš biti ti ili neko ko misli kao ti. Niko ne može uništiti dijete koliko roditelj.
nisam govorila o vaspitanju kod kuće, nego u školi. a znaš i sama koliko djeca vremena provedu u obrazovnim ustanovama, nijedan roditelj ne može da spriječi taj uticaj.
jebo školu, ja oženio učiteljicu neka ih uči, a škola samo zbog papira :)
želim da kod nas postoje one alternativne škole koje su sve popularnije u svijetu. šmrc. :(
Vidro jel ti to imas klinca? Ako ne - sta te boli jajo.
Znam nekoliko polupismenih ljudi, jedva imali dovoljan uspeh u srednjoj a da su završili učiteljski. Al me realno zabole đoka za to imam ja ba svojih problema!
ima Vidro alternativna škola, ali se diploma ne priznaje za zaposlenje :)
a u svijetu na kraju takvog školovanja, svi rade iste testove, i ovi iz državnih i sa privatnih, pa ono.. samo je razlika u sistemu podučavanja..
koja ima?
verska, vojna, politička, ulična ;)
Nemas ti kinte da platis alternativu. Bas kao sto nema ni 99% Srbije. Ima tijeh ckola po Beogradu, dje idu pesxjednicka djeca i tako to.
Животна школа.
Vidro, već duže vreme nešto razmišljam da je se čitav sistem obrazovanja kod nas metaforički može predstaviti učenjem neke pesmice za recitovanje: "nabubaš, ne razmišljaš o tome što naučiš, mediokritetski nastavnik ne mora da razmišlja, šum'ca-njiv'ca-livad'ca-braća Srbi-sestre Srpkinje motivi, svi srećni vid' mali jes' pametan, dođeš kući, evo pet'ca, daj baba 5 maraka, ćaća dok pije treće pivo pred zadrugom se hvali komšijama kako dete rastura školu, škola se završi, ne zna se razmišljati jer jebiga niko nije trenirao i onda sveopšte kukanje jer nema posla, eh da je Tito živ, božje davanje, prilog u crkvu, drugi su krivi..." I tako u krug, iz generacije u generaciju. Realno, imaš pun kurac bubatora i ziceraša u našem obrazovanju koji na čistu copy-paste reprodukciju gradiva dobijaju najviše ocene, a to ne sme nikako biti, čak je i opasno.
Drugo, gradivo se masivno bifla, dođe namrgođen profesor i izdrnda to što ima i kapak. Ljudima uz svaku lekciju treba ukazati na praktične primene toga, recimo tuga je da ljudi dobiju diplomu tehničkog fakulteta a ostanu sa pitanjem "koji će mi kurac integrali u životu"... Realno, školujemo se za neke funkcionere u opštini, menadžere, prodavce magle, u boljem slučaju putujuće prodavce sa ključevima Kedija. Treba studentima dati neke projekte, dati opciju da se uključe u istraživanje, ma makar da popunjavaju Eksel tabele sa nekim podacima, baždare instrumente, razvode kablove, ali da ipak osete čar pravog projekta. Tu i nastavnici mogu da profitiraju jer mogu da se bave drugim stvarima, takoreći win-win situacija. Ovo je isključivo greška nastavnog osoblja. Mene duša zaboli što je pri raspadu bivše Jugoslavije preogromna masa hard kor kvalitetnih cvikeraša otišla iz zemlje, sad su ti ljudi na pozicijama od profesura na MIT-u, Berliju, Torontu, Bel laboratorijama, Guglu, ETH-u... Duša me zaboli. Ostao je nastavni kadar koji zbog nekih privatnih ideoloških razloga nije hteo napustiti zemlju, i onaj gori, da reći ću - škart, koje niko nije hteo. Pravi potez koji bi država mogla da učini je da pokuša nekako da vrati te ljude (koji su se, paz' u međuvremenu obogatili znanjem najsavremenijih tehnologija i brojnim privatnim i poslovnim vezama), tako što će da im ponudi osnovne stvari: posao i stan. Da li ikoga boli kurac za to? Ne, čak više, inverzno ih boli kurac, a evo i kako: ljigavci možda nisu plemeniti, možda nemaju akademsko obrazovanje, al' lukavi su oni, koji će im kurac konkurencija od ljudi koji ih mogu intelektulno za zagrevanje rastaviti na proste članove.
Treće, u vladama su na poslednjem mestu ministarstva za nauku, kulturu i obrazovanje, kontam da to daju kao bakšiš kada dele vlast. Većina naših ministara obrazovanja su većinom neki pravnici (aksiom je da su pravnici govna), književnici i generalno srodnih lelemudanskih branši, i oni kroje nastavne programe. Serem se ja na nauku koju ne možeš matematikom ili skupom pravila (gramatičkih, hemijskih, itd. što se opet svodi na matematiku) dokazati. Mislim da treba dati inženjerima i matematičarima da prave nastavne programe, naši pravnici su ožičeni u glavi da je poenta učenja naslagati šurnes' i tri toma knjiga u korteks i biti spreman reproduktovati sa što većim recall rate-om. Razmišljanje? Kakvo razmišljanje?
Da ne govorimo o kolapsu industrije, koja se ne bavi nikakvim razvojem, jer jedva može i da održi proizvodnju, te stoga nema sredstava za zajedničke projekte sa akademijom, od kojih i jedni i drugi profitiraju.
Stvarno ne znam da li će se ovo ikad promeniti. Nažalost, optimista u meni se nada, ali realista steže zube dok gleda na sumornu sliku. Jebiga, na kraju krajeva, ostaje ona ofucana fraza: "nada umire zadnja", bolje se držati i za neku slamku nego nizašta.
Prof zatvorio temu, posle ovog nema više ni Vučić šta da kaže...
Pa šta ima koj kurac da bude genije za učiteljski kad sutra treba da uči djecu koja ništa ne znaju? Najveći domet njegovog znanja treba da bude tablica množenja do 100, i azbuka.
:D
Da zna više bio bi unezveritetski profesor.
Nije to problem samo na učiteljskom, svuda su ljudi naučili ono da kada polože jedan ispit, dobiju ocenu iz jednog dela gradiva, zaključe ocenu na polugdištu, da im to daje za pravo da izbrišu sve iz memorije. Imam slučaj lika koji je dobio deset iz biohemije, a ladno rekao da dva lanca DNK povezuju disulfidne veze. Kao da je zaboravo kompletnu biohemiju, organsku i farmaceutsku hemiju, da je bar malo osnovnog znanja sačuvao (kad se već ne seća osnovnih stvari iz srednje, u kranjem slučaju faksa) u mozgu mogao bi bar da nasluti da to nema smisla, jer za cepkanje te veze treba dosta energije, a ti DNK stalno cepkaš i rascepkavaš svuda po telu... No dobro, on će prodavati nekom lekove, sreća pa ljudi imaju uputstva za upotrebu...
Upravo tako, sve vise djeca idu na kojekakve instrukcije iz svega i svacega, a i kad odu, bleje, nista ne kapiraju, poklanjaju im se dvojke, znam slucaj jedne srednje skole u B.Luci gdje je direktor ponistavao negativne ocjene, zato sto je medju njima bilo nekih burzuja koji nisu jadnici mogli da nauce, vecina ih i ne ide na casove, a i kad su tu nemaju nikakvog postovanja prema profesorima, nose kacket na casu, pricaju preko mobilnih na casu caskaju i sta sve ne... Jednom sam srela i uciteljicu iz osnovne skole, i ona se pozalila da su djeca sve gora i gora, da je s njima sve teze raditi, da im se vise i ne smije nista reci, jer snimaju ih mobilnim i poslije nose direktoru.
Isla sam slusati neki ispit kod jedne malo histericne (neudate) profesorke i ona prica kako studenti znaju lupiti stvarno nebuloza tipa, natrijum je anjon, ili PH je neutralan 5,5. Vjerovatno ih reklame zbunjuju, opet kad ne znas onda je bolje nista ne reci, nego lupiti, jer profesorka zna nekad gadjati indeksom studente...
Jedan tako došao sa učiteljskog kod nas na pravni da polaže teoriju prava i ladno lik izvali da je pravilo pacta dant legem contrahentibus osnova ius cogensa.
Mislim, ono, kao, rođače, pa kako ćeš ti sutra djeci objasniti da je roda ptica i da u močvarama raste trska, rogoz i šaš kad ne znaš osnove?