Prijava
  1.    

    Latinoamericka proseravanja

    Scene, razgovori i događaji koji se šablonski primenjuju u latinoameričkim (čitaj španskim) serijama, a ne mogu se sresti u realnom životu. Imaju za cilj izazivanje dopunskog uzbuđenja u već zakuvanoj 324 epizodi i još čvršće vežu za TV ekrane seljanke koje su pobacale vile i grabulje nebi li na vreme ugrabile Horheov monolog svojoj bivšoj nevenčanoj svastici.

    1. Prisluškivanje
    Mnogo moćna stvar, obavezno se dešava slučajno, onako u prolazu, kada Maria krene da svojim gazdama odnese čaj, iskorači u kadar, potom začuje svoje ime u razgovoru svojih gazdi. Prvi automatski refleks je kočenje,potom vraćanje iza zida (vrata, prozora, roletne, zavese...štagod), pribijanje leđima uz isti i pomno praćenje razgovora iliti prisluškivanje. Poželjno je da Maria prilikom čulnog opažaja određenih delova razgovora reaguje grimasama ( počev od prekomerne sreće pa do zabezeknutosti). Teško se provaljuje i kad je očigledno.
    2. Smrt jedine osobe koja čuva tajnu.
    Tu ste ga ugasili. Iako ste čekali 441 epizodu nadajući se da će Ernesto progovoriti i odati vlastima tajnu koja bi raskrinkala čitavu Lopez korporaciju (firma koja se bavi građevinskim poslovima, u kojoj glavnu reč vodi pozitivac koji je pod velikim uticajem svoje zle majke), to se neće desiti.Kako?Lepo, Ernesta će udariti auto, on će ležati u bolnici 23 dana, neće progovarati,a kad progovori kazaće svojoj unuki (zaljubljenoj u glavnog lika): Sandrita, Lopez je.......khm,hmmm i tu umire. Šta nas onda drži u životu?E drži nas prisluškivanje iz prvog primera, jer dok je Ernesto naglas razmišljao (primer br. 4), čula ga je služavka Sesilija koja neće nikom da kaže jer bi to dovelo u opasnost njenog pašenoga.
    3. Trudnoća.
    Bila lažna ili prava idealan izgovor žene koja pripada zlom kontigentu likova u seriji, da zadrži svog muža/dečka/ljubavnika/smarača u naredne 42 epizode. Obavezno se dešava u trenutku kada naše babe kraj malih ekrana već počinju da heklaju poklon glavnoj junakinji za svadbu, kad ono njen lepi momak, mora da se bakće sa svojom bivšom ženom naredne 42 epizode. Ipak pozitivac je to: mora da se brine o njoj. Šta zloća radi ako prođe 9 meseci a trudnoća je lažna? Velika dilema za scenaristu, a rešenje je prosto.Kad je Ernesta (pobratim od njenog teče) udario auto, ona se jadna toliko potresla da je automatski izgubila dete, koje se dezintegrisalo iz njenog stomaka kao da ga nikad nije ni bilo.
    4. Razmišljanje naglas.
    Niko nikada nije uvideo smisao ove scene. Jedino razumno objašnjenje bi bilo bubanje napamet i naglas koje je Luis Marko primenjivao na studijama u Americi, pa mu se to prenelo i na razmišljanje, koje mora biti javno, u prostoriji koja je veoma akustična, da bi služavka mogla jasno da ga čuje (prisluškivanje,pr. br. 1).
    5. Fensi zaštitnik.
    Lik koji nije oduvek bio samo to. U početku je to baja koji se loži na glavnu junakinju, koji joj to stavlja do znanja svakim pogledom i komentarom. Ona u njemu vidi najboljeg druga, e jebi ga. On prolazi kroz obaveznu fazu patnje,a potom onako ohlađen od emocija pristaje da joj bude zaštitnik, a na kraju se zgotivi i sa njenim dečkom ( onako preko kurca, ali mora).
    6. Isceljenje.
    Obavezno,ali obavezno. Ako ovog nema, nema ni priče. Iako je Raula udario grom kada je bio dete od 5 godina, i od tada ne priča i ne može da hoda (samo pomera obrve za potvrdu odnosno negaciju), on upornom voljom za izlečenjem, moralnom snagom glavne junakinje i njenog zaštitnika, psiho-energijom vračare Esplanade i Bogorodice od Akapulka uspeva da prohoda i da propriča. Na kraju serije uveliko piči basket sa likovima iz siromašnog predgrađa El Santandera.
    7. Fensi lik.
    Obavezan detalj pored fensi zaštitnika.Njegova uloga nije toliko bitna, niko ne može da da pouzdan razlog njegovog postojanja. Njegova uloga je izgleda uticaj fenserskog lobija ( nešto slično američkoj zastavi propisanih dimenzija koja mora da se pojavi u svakom američkom filmu). Nije derpe ali je fenser.
    8. Preporod.
    Opasna alatka. Primenjuje se u novijim ostvarenjima, a tiče se estetskih promena glavnih likova. Kada Laura sazna za mogućnosti estetske hirurgije ona će to obilato da iskoristi,a scenarista će mogućnosti pomenute hirurgije da nabudži do te mere, da će Laura od najveće rugobe Viljariba da postane Selma Hajek, na koju će da se nalože svi iz kraja. Do pretposlednje epizode ne znaju njen identitet.
    9. (Ne)očekivani obrt.
    Iako mislite da će serija da se produži, vaš strah nije opravdan, jer ovakve scene su poslednji trzaj zločinačkih sila protiv vašeg strpljenja i ne traju dugo. Taman je kucnuo i taj čas, Enrike i Magdalena staju pred oltar, naše babe su već poslale poštom heklane poklone za Venecuelu, kad ono na venčanje umesto sudbonosnog DA, upada Alonso koji puca u svoju nesuđenu nevestu Magdalenu. Iako se čini da je tu kraj, neće se tako završiti jer fensi zaštitnik skače ispred nje, i prima metak posred srca. Umire a Enrikeu kaže: Čuvaj je!!!
    Fensi lik stoji u pozadini i prati događanja odeven u roze-fluorescentno-zelenu košulju.
    10. Suočavanje.
    Na kraju svake serije,svi se suoče na jednom mestu, uglavnom venčanju ili nakon venčanja na nekoj zakusci gde sve zloće priznaju grehe a potom se izljube sa pozitivcima. U jednoj našoj seriji bilo je zloća povratnika (nešto što se ne preporučuje) a tipičan primer je Ozren Soldatović, koji samo što se iz WC šolje ne pojavljuje.