Prijava
  1.    

    Prelazak sa patika na cipele

    Jedan od ključnih momenata u preobražaju sina iz pubertetlije i lezilebovića u pravog čoveka, bar u očima ponosnih očeva. Neki će reći, čin važan koliko i prvi seks i položen vozački ispit, samo mnogo suptilniji. Većina se ipak slaže da je u rangu prvog pucanja iz ćaletovog tetejca.

    Matorcima cipele simbolizuju eleganciju, kvalitet i duhovnu snagu, dok su patike (i sve varijacije iste) klošarska pubertetska obuća lošeg kvaliteta i očajnog, pomodarskog dizajna. Na sve to još i užasno vonjaju.

    Naravno, nisu svi ćalci isti. Neki matori jarci sa šezdes' i kusur furaju vazdušne ljakserke misleći da ih to podmlađuje, ali svaki pravi ćale će na pijedestal svoje obuće u bilo kom trenutku uzdići elegantne muške salonke, kožne mokasine ili, ako je nepopravljivi roker u pitanju, čizme kaubojke. Jer, zna se, koža je bre kvalitet, i na miris i na dodir, a ne platnene prnjice koje prodaju po basnoslovnim cenama.

    Dijalog ćaleta koji zna šta valja i sina zelenog & mladog:

    - Sine, koliko vidim, došlo ti je iz dupeta u glavu, ponovio si se...
    - Jesam ćale, al' nerado, to su mi cipele za praksu.
    - Pa dobro bre, majkumu jebem, ne služe samo zato! Pogle' mene - mator čovek a imam stila! Šta fali ovim plitkim čizmama, reci ti meni?
    - Moda, ćale. Ovi kaiševi izgledaju staro, kao da si čizme ukrao musketarima. A tek one mokasine, pa to niko mlad ne nosi.
    - Ih, bre vi prndavci, ne znate šta je dobro! Da ti tvoj ćale kaže, to je kvalitet, a ne onaj tvoj gljivarnik što se raspada na dodir.
    - A ti kao nikad nisi fur'o gilje?
    - A? Jesam, ali kožne iznutra, da ne smrde na pacovštinu. Kad sam se vratio iz vojske negde 80-te, odmah sam prešao na cipele.
    - Dirljivo, ali i dalje smatram da ovih tvojih modela nema ni u muzeju...
    - Biće gospodin od tebe ili bolje da te nisam pravio. Ček da mi legne plata pa 'š da vi'š!