Kviz - ''Istorija''

1. vitez dođe kralju vazalev vazal

Па јес, ал тај однос има име, сећам се да је то била једина ствар коју сам умео да бекнем на часу и овај ми дао 5, а и било је на неком квизу недавно.

2. Vazala mog vazal jeste meni vaza, Haze, jer postoji nešto u srednjem veku što se zove Lijež omaž. To ti je kada se tvoj gospodar zakune nekome na vernost, a ti onda moraš da slušaš i njega.

3. Lijež omaž

Несам чуо за ово...

4. Znas i sam da se ne bavim srednjim vekom, ali se dobro secam da su mi i u osnovnoj skoli i u srednjoj govorili da vazal mog vazala nije moj vazal, a imao sam odlicne profesore istorije, inace daj mi neki link gde mogu nesto da procitam o tom tvom francuskom izrazu.

5. http://www.britannica.com/EBchecked/topic/339937/liege Evo ti link, to objašnjava. A ti jesi Haze u pravu. Do 13. veka, vazal mog vazala nije bio moj vazal, pa su se Francuzi dosetili jer su imali vojno slabe kraljeve i tako stvorili lijež omaž. Reč lijež ide iz nemačke ledig-voditi.

6. Do 13. veka, vazal mog vazala nije bio moj vazal,

Па тај рад, как се зове тај однос?

7. Pa dobro to je vec kasni srednji vek u pitanju i koliko se vidim vise se radi o ekonomskoj strani nego o prikupljanju vojske i ratovanje za nekog i pod necijom direktnom komandom.
    U svakom slucaju ne znam da li uopste postoji neki drugi izraz sem ovog lijez, verovatno je to u pitanju.

8. Ал сам га задао...јел се предајете па да пишем одговор?

9. Хијерархијски вазалитет ? Вазал не одговара владару...
    ЕДИТ : Ако је тачно, дај нека пита неко други..

10. Јок Тришо... Валвазор, или вавасор, зависи од изговора... ајте, постављајте.

11. Ajde kad niko nece...

Sta je zajedicko Hugo Bossu, Vagneru i Salkeu 04?

12. Pa sad za jedan tim reci da je Nemac bas i nije tacno, mada ima veze sa Nemcima.

13. Хуго Бос је правио нацистима униформе, Вагнер им је био обавезна музичка лектира, а Шалке... им је био главни начин зараде у кладионици ?