Blek, to je druga tema, ali nije tačno da jedno isključuje drugo uvek i bezuslovno. A, konkretno u ovom slučaju, ovo bi trebalo da bude nauka o verama, što bi i imalo smisla. Učiš koje sve postoje, osnove tih religija, šta ko ne jede i tako te fore, a svoju poštuješ ako su uopšte vernik.
Mislim da ništa ne treba nametati silom.
Svakom učeniku treba ponuditi da izabere koju verziju vjeronauke će da izučava, a takođe, trebalo bi da može da izabere da ne izučava ni jednu, ako je to njegova odluka.
Razlog zašto se uglavnom samo pravoslavna vjeronauka izučava je čista ponuda i tražnja. Najveći broj učenika bi se upravo za nju opredijelio, čak i da im se ponudi izbor, jer su Srbi većina.
A sad to što oni koji su u manjini često ne mogu izučavati neku drugu vjeronauku, to je problem nedostatka kadra koji bi to predavao. Ako ima dovoljo potražnje za drugim vjeronaukama i kadra koji bi ih predavao, koliko sam upućen, onda se i to sprovodi u školama.
Alo čoveče u razredu mog sina izučava se pravoslavlje, katoličanstvo, islam i građansko kao alternativa veronauci uopšte i ne piši gluposti. Ti si napisao da musliman izučava pravoslavlje npr. i još nastavljaš s pisanjem gluposti.
Veronauka je ono - e brate, kralj si, keve mi, srbija, brate i sl. Evo otprilike cemu to vodi
http://www.srbijanet.rs/images/stories/hronika/slike/parada-ponosa-protesti-4.jpg
Dalje, da napomenem samo da je moj profesor veronauke na silu naterao jednu učenicu da se krsti, tako što ju je prozivao na svakom času što je nekrštena. To bre nije normalno. Da ne pričam o nametanju stavova, kojeg ima neizmerno.
Gamby, zar nije dovoljno što se o religijama i verama uči u sociologiji? Koj će moj ceo predmet o tome.
Koju verziju veronauke?? Daj, molim te, realno treba da uci o svim, makar zbog naziva predmeta. A sutra da mi dune da se pronadjem u islamu promenila bih veru dok si rekao keks.
Да ли си ти ок у главу? Прочитај први пост на теми па онда једи гована са нама.
Tako je ako te interesuje neka posebna vera mršći kod popa pa njega pitaj šta god oćeš koji će kurac da se uči po školama
A građansko je još veće zlo izmislili ga da ne bi ispalo da nameću veronauku u suštini je vrtić za srednjoškolce dok se roditelji ne vrate sa posla isto se vata
Blek, i to što kažeš. Ima istine u tome. Mada opet, ima dosta religija i mnogim ljudima igra značajnu ulogu u životu, pa kontam da je okej ovako sa opisnom ocenom. Samo je problem sa planom i programom. Koji bre kurac pravoslavna, muslimanska, neznamnijakojikurac veronauka? Valjda ako je nauka o veri treba da izučava sve vere, jebem mu miša.
To je teško sprovesti u djelo na potpuno objektivan način i bez favorizovanja određene vjere.
A osim toga, to bi lako moglo izazvati zbrku u glavi djece i od njih napraviti ateiste.
Проблем је?
E kurac, nije svuda tako...
Soc se previse povrsno bavi verama, uci se jako malo o njima.
Zasto bi bilo tesko da se ne favorizuje?
Jao, da, u pravu si, ako su ateisti onda su djavolja deca, propast, a to necemo.
Pa jeste problem - prvo zato što oni koji zaista vjeruju smatraju da nije dobro što se ljudi odrođuju od Boga i što se širi ateizam. A problem je i zbog moralnih vrijednosti. Čini mi se da neko reče "I da nema Boga trebalo bi ga izmisliti".
Vjerska nastava nigdje na svijetu ne podrazumijeva ravnopravno izučavanje svih religijija. To se javlja tek u sociologiji religije i nije i primjereno mlađim uzrastima.
Pa ćete da prekršite ustav i nametnete nam vašeg boga?
Ovo nije tačno. Da vidim baš da li je u SAD ovako, jer nema šanse da jeste.
Nas je učitelj u školi učio da se kaže "ja bih, ti bih on bih" i da mesec i zvezde dobijaju svetlost od sunca i davao bi loše ocene onima koji bi tvrdili drugačije. A nastavnik geografije je tvrdio da samo u Austriji Beč zovu Mijen (da, da, Mijen ne Viena) a da ga ceo ostali svet lepo zove Beč. I šta ja sad da mislim o geografiji i osnovnom obrazovanju uopšte. Ne shvatite me pogrešno, ovo nije pokušaj spema, već pokušaj da se objasni da je nastavni kadar loš generalno. A veronauka, kao izborni predmet u školama, mislim da je ishitreno uvedena, bez ozbiljne pripreme i sistema (nisam siguran da li je i trebalo uvoditi je), ali Đinđiću se očigledno žurilo.
Moralnih vrednosti?! Odakle tebi genijalni zakljucak da ateisti nemaju svoj sistem moralnih vrednosti? Jer, mili Boze cuda velikoga, oni odgovaraju sebi i svojoj savesti, a ne izmisljenoj licnosti koja ce im oprosti svako zlodelo ako se "pokaju", udele koju crvenku i izrecituju par catchy pesmica.
Kao prvo, građansko nije ALTERANTIVA veronauci. Na građanskom učiš šta su ljudska prava, šta je demokratija, kako da napišeš CV, i tako neke manje ili više korisne i praktične stvarčice.
Na veronauci se vrši blatantna indoktrinacija dece. 'Ajde ovi što su prvi put imali veronauku tek u srednjoj školi, kao moja generacija, to i nije tak strašno, jer su to uglavnom već formirane ličnosti, manje ili više. Ali ova deca što uče glupsti od prvog razreda, to je katastrofa. Nametanje nekih bajki kao da su konačna istina o svetu, nametanje nekog zastarelog, nakaradnog načina razmišljanja koji nema veze sa stvarnim životom - to je zločin za generacije koje dolaze.
Ako hoćeš da pričaš o alternativi, to je onda komparativna religija, kao što je Gumby spomenuo (koja se doduše i uči iz sociologije, ali nešto malo, i to tek u srednjoj školi).
Da, veronauka je oksimoron.
A veročitelji su samo moroni.