Osim velikih istorijskih i nacionalnih zabluda, podložni smo i onim „sitnijim”, ali koje nam određuju svakodnevicu. „Ne valja da se sedi na kućnom pragu, posebno kad grmi”, „Hleb od 500 grama je opšteprihvaćen pod nazivom kilo hleba”, „Ne valja da se zviždi u kući, to privlači miševe”, „Ne valja da se otvara kišobran u kući”, „Žvakanje žvaka može da deformiše vilicu”, „Ma koliko vruće i zagušljivo bilo, ne otvarati prozor, ubiće promaja”, navode na popularnom internet portalu „Vukajlija” niz sujeverja i zabluda našeg naroda.
Politika · 31. Januar 2011.
АХАХАХАХАХ!!!!! Нећу да цитирам све, лепо си рекла, али ово!! Лоло, кобјаснило поенту. Види, ти си сад сама открила оно о чему ја причам - фактору морања, социјалној отуђености ако га не упишеш са генерацијом и пропадању године. То је ударац на психо-емотивни склоп личности, обезвређује појединца и дистанцира га од својих вршњака. Ко жели да буде одбачен. Ето, зато сви јурцају брзобрзо и зато свуда цури, пуца и прелива.
Први пут да чујем да је неки наставник историје урадио нешто што је заправо кул:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=04&dd=24&nav_category=206&nav_id=603292
Ja inače poznajem lika koji se ovako zove, išao sa mnom u srednju.
Ovo se uvek ispostavi kao tačno nakon što upišeš faks lolo
Upravo suprotno, potcjenjena je. Ali inteligencija nije samo rezultat na IQ testu. Prava inteligencija je i to, a uz to i određeno obrazovanje, volja da se ta inteligencija iskoristi u pozitivne svrhe, i određeni nivo intelektualne skromnosti da ne ulećeš agresivno u rasprave na teme o kojima nemaš pojma. To što ti kažeš da jebeš te mensaše u svakoj raspravi možda je samo tvoja iluzija - ti si agresivniji, glasniji i samouvjereniji i MISLIŠ da ih jebeš, a oni možda imaju određene rezerve i sumnje prema vlastitom stavu, iako je možda ispravniji od tvog. Naučno je dokazano da kompetentni ljudi svoje sposobnosti uglavnom potcjenjuju, a nekompetentni precjenjuju. A danas se u društvu, nažalost, najviše cijene nekompetentni, glasni i agresivni ljudi koji precijenjuju svoje sposobnosti, a ne znaju gdje su šuplji.
A možda ih ta tematika ne zanima baš zato što je ne kontaju?
Геме, мозак природњака и друштвењака једноставно не функционише на исти начин. Ови што су на факсу имали методику наставе или педагошку психологију знају о чему причам. Чак се и методика наставе за различите школске предмете разликује, мрзи ме сад да објашњавам, немам времена.
Веома тачно. Људи се превише ограничавају на ту логичку интелигенцију приликом процењивања нечије интелигенције, а интелигенција има десетак и више врста.
Управо.
Јовче, осврни се око себе и види како ради систем. Ја не кажем да га волим, али таквог те производи. Ако хоћеш нешто за себе, мораш да гризеш и поткопаваш конкуренцију. Да се надовежем на ту интелигенцију. Не можеш мешати интелигенцију и образовање, сине. Свако може да се образује. Интелигенција је брзина процесуирања података, њихово сортирање, решавање и праћење законитости. А то је све зато што дебелом масном Џон Мек Китсону треба бездушна људска алатка коју ће мање да плати од компјутера. Ето зашто је само интелигенција битна. Ја много више ценим емотивну интелигенцију, јер она ти је све остало - како подносиш стрес, како се бориш са изазовима, како муваш рибе, лажеш, уживаш у животу са минималним утошком енергије. Зар то није валиднији систем вредности од пуког процесуирања? Ја мислим да јесте.
а није ти пало на памет да они можда... не воле те факултете? и да можда... не желе тим да се баве у животу? ЕДИТ: већ сте начели ово.
јбг, јовичићу, ако је теби математика остала болна тачка јер је никад ниси научио како је ваљало, због професора и система, не значи да је и свима осталима била шпанско село.
као ни то да је онима који су је знали она била једина и највећа љубав у животу.
сад, истина је да се математика у школама поодавно почела предавати тако да се у ствари не предаје, а то је зато што се много добро зарађује од инструкција. сјећам се кад је нама профа српског говорила: шта је вама дјецо, како можете ви да не знате математику као што смо је ми знали?
наиме, постојао је (и још постоји) лијеп план: ја, проф. Х предајем дјеци онако офрље и дајем им лоше оцјене, а код тебе, проф. у, они иду на инструкције. исто тако важи и обрнуто.
е да, није ово никаква теорија завјере ни нешто у шта је и иначе тешко да се повјерује, него је све овако и било, бар у БЛ, јовичићу, и врло позната пракса и познати устаљени парови професора (потпуно сигурно знам те шеме за гимназију и електро школу).
с друге стране, тренд инструкција је завладао у свим предметима. ја се не сјећам кад је неко, ико, било ко, у мојој основној ишао на инструкције из енглеског, српског, биологије. а сад ти је то нормално. јер сви родитељи хоће да им дјеца буду вуковци, а - ево сад се мало, иако не потпуно, враћам на тему - професори и наставници више нису добри јер су своје факултете завршили онако како су их завршили, и о чему смо већ причали. и мислим на СВЕ факултете.
ЕДИТ:
дакле, у томе се слажем с овим твојим, тамо негдје на почетку, с тим да проширујм на све факултете који усмјеравају на наставни процес:
Kao prvo, nisam ti sin, a kao drugo, pojam inteligencija sam upotrebio u jednom širem, čak donekle prenesenom značenju. Više u smislu nekog intelektualizma, a za to treba sve što sam rekao, i čista inteligencija - brzina procesuiranja podataka, i određeni nivo obrazovanja, informisanosti, intelektualne radoznalosti, i mnogo šta drugo. I naravno da je potcijenjena, jer odlika ljudi niske inteligencije, je prije svega površnost, a površnost dovodi do toga da se stvari odrađuje nekvalitetno i ofrlje, i da se šire plitki i neutemeljeni stavovi.
Takođe i emocionalna inteligencija je vrlo vrijedna, možda i vrijednija od klasične i najbolje je kad čovjek ima visoku i "klasičnu" i emotivnu inteligenciju. Međutim, poznajem mnoge ljude koji imaju sjajnu emotivnu inteligenciju, velike su face u društvu, dobre diplomate, socijalne vidre, ali su ipak jako površni u nekim drugim stvarima. Ja cijenim tu njihovu emotivnu i socijalnu inteligenciju, ali ne cijenim površnost i arogantnost koja iz toga često proizlazi.
„A možda ih ta tematika ne zanima baš zato što je ne kontaju?“
Јовичићу, ај сад буди добар природњак и не доноси закључке на основу сопствених претпоставки које ничим ниси поткрепио. Ја и не кажем да свако ко не уписује математику то ради зато што је паметан, али га не занима то, већ ти говорим да немаш на основу чега да тврдиш да људи не уписују математику зато што су ограничени.
„Геме, мозак природњака и друштвењака једноставно не функционише на исти начин. Ови што су на факсу имали методику наставе или педагошку психологију знају о чему причам. Чак се и методика наставе за различите школске предмете разликује, мрзи ме сад да објашњавам, немам времена.“
Доообро... И какве то везе има са оним што сам рекао? :)
a то је само зато јер је сам факс постао морање. заборавља се да друштво живи и од оних који нису високообразовани, и то колико! ускоро ће факс да постане обавезност као и средња школа, ако већ и није. што је ДНО.
е, не бркајте лончиће.
ја контам математику и физику, тј. контала сам у средњој, сад више не, па ми није пало на памет да их уписујем.
океј, ту нисам била бриљантна, ај да узмемо неки други примјер. много добро сам контала и стварно и вољела биологију, и плус обоје родитеља су ми медицинари и била је преса на мене да упишем медицину али ја јок. зашто? зато што ме није занимала сама тематика биолошка? не. или уопште медицинска? не, баш ме занима све и свашта у вези са медицином, и љековима и обољењима итд. зато што ми није ишло од руке? не.
него зато што то нисам хтјела. бре.
исто важи и за географију, осим да су ми обоје родитеља географи јер јебига неам их толико. :)
ГМ бојкотује ЦИТАТТАТИЦ. а и предухитри ме са сваким постом. :)
To je živa istina. Zato kad je već sistem takav kakav jeste, i ja bi svoje dijete sutra slao na instrukcije čim zatreba. A ja nisam htio ići na instrukcije, konto sam, koji će mi to, da džaba dajem pare i još sebe "zvanično svrstavam u glupe". Ono što je glupo je bio zapravo taj moj način razmišljanja. Ali je činjenica da je ta praksa profesora veoma nefer, ali jebiga moraju i oni od nečeg da žive.
Па то су ти два света, СИНЕ. Логичка и емотивна неретко копају једна другој гроб. Каци ти видео да нуклеарни физичар приводи цаве из Максима? Исто тако, кад је твој ортак шмекер завршио осмосмерку до краја? Немој се зајебавамо.
„а и предухитри ме са сваким постом. :)“
Виш колико се времена уштеди избацивањем цитаттатица.
па имају плату.
Шта се десило са Јовичићем ?
Danas se uspešnost u matematici kupuje. Na takmičenjima iz matematike dolaze zadaci vezani za teme rađene prethodne godine ili koje se još uvek nisu obrađivale ili koje se uopšte neće obrađivati u srednjoj školi. Pa deca idu na privatne časove kod profesora koji obučavaju isključivo "takmičare". Uvek neko zna kakvi tipovi zadataka dolaze na takmičenjima, pa te zadatke da svojim učenicima, kako bi naštrebali šablon. Njegovi učenici osvajaju prva mesta ergo on je najbolji profesor ergo zbirke koje je on napisao se kupuju od strane ostalih profesora i radi se po njima. Tu pre svega mislim na onaj krugov tandem Ognjanović-Ivanović.
Mnogo rjeđe nego što ti misliš. Po tebi čovjek da bi bio šmeker mora biti glup, a ako je pametan biće u društvu smotan? Niđe veze s logikom.
Za neke ekstremne genije činjenica je da su bili često ekscentrični i da se nisu baš uklapali u društvo, ali i to je vjerovatno bilo zato što im je bilo dosadno da provode vrijeme sa ljudima mnogo glupljim od sebe i da sa njima pričaju na za dvije klase nižem nivou nego što bi volili. Uslijed manjeg provođenja vremena s ljudima i njihove društvene vještine su opadale.
A ne zato što visoka logička inteligencija sama po sebi sjebava emotivnu.