Ja samo kažem kako ljudi razmišljaju. Ne kažem da je to ispravno, niti da ja tako radim. Bilo je situacija, recimo na faksu, kad sam znao, da mogu na osnovu stare slave položiti neki ispit, bez da ga uopšte i spremim kako treba... a ja nisam na ispit ni izašao... jer nisam bio spreman. Nisam se htio provlačiti.
Ne krivim Jovu kao izravnog krivca što smo u kurcu. Krivim milione Jova i kamenofila i ostalih balkanaca što ne shvate da smo sami sebi krivi jer smo govna. A ako oćemo da ne budemo govna, moramo početi odmah i od najmanje sitnice, pa možda za 5 ili 500 godina bude bolje. Dotad, svesno biramo biti govna.
Da li ikad ikakve krupne promjene idu od pojedinaca?
Po meni mora biti ili od države... ili da neko napravi neki pokret, ala Greta Tunberg... ali ne može do promjene doći tako što će izolovani pojedinci poput mene i tebe, sami donijeti privatno odluku, da ne daju panduru crvenu kad ih zaustavi, već da regularno plate kaznu. Da bi se neki obrazac ponašanja ukorijenio, mora se na neki način popularisati.
Promijeni svet menjajući sebe. Sve krupne promene idu od pojedinaca. Nauči dete, brata, oca, da je sramota dati črvenu. Ako si prekršio zakon, plati. Ako ti se zakon ne sviđa, probaj ga promeniti. Ako komšija ne plaća porez, on krade od svih nas i treba ga prijaviti. Ako doktor prima mito, snimi govno i predaj medijima. Sve kreće od pojedinca. Nevolja je što sva ta dela nose i posledice koje većina nas nije spremna snositi. To nas, opet, čini pičkama malenima i krivcima za to što nam je kako nam je.
Sfrj bilo sranje ko sto smo i danas sranje, al kako ne bi duzio samo cu da kazem za skole: ja sam skole zavrsio u periodu kad su jos bile “dobre”, 90tih a ne ovo danas.
Motam film ponekad o tome i razmisljam se jebo te kakve sam ja gluposti tu ucio, kako i od koga, od osnovne do fakulteta. Bilo je tu kvaliteta ali je vala bilo mnogo vise sranja. Metode ocajne, profesori losi, gradivo vestacki preobimno i jos 20 stvari koje definisu kako ne bi trebao da ucis druge ljude.
Ne verujem da je nesto mnogo bolje bilo 80tih.
Jedino sto smo nauceni prakticno je da pamtimo napamet i ponavljamo ono sto je napisano bez mnogo razmisljanja o temi. To radimo mnogo bolje od prosecnog zapadnjaka zato nam i ide kako nam ide.
Onda dodju deca na test primene tog stecenog znanja i ne znaju da rese osnovne probleme bilo matematicke bilo logicke kad ih ne napises kao formulu ili zadatak koju naucili napamet nego im das opisno.
Skola nam trazi debelu reformu, ne znam kako rade to danas, al ne sekirajte se, ne moze mnogo da se pokvari od onog sto je bilo 90tih
Skola nam se oduvek ponosila malim brojem talentovanih za nesto kojima skola maltene i ne treba, tako skrivajuci prosek koji je ocajan.
Onako kako ste naucili drugi strani jezik u srednjoj skoli i kako ga koristite danas i koliko mozete da pricate na tom nemackom/francuskom, toliko upotrebljivog znanja imate i iz ostalih predmeta, samo sto se tesko meri iz ostalih pa mislite da znate neki kurac.
Nikakvo upotrebljivo znanje ne poseduju ti sto se puvaju da ucili neke mnogo dobre skole sto nisu bile lake i slicno.
Jedino ako hoces da filtriras talentovane onda ima smisla vestacki praviti stvari komplikovanim.
Al ako svako zavrsava, sto i jeste na kraju poenta skole, onda je to besmislen posao, talentovane nerviras da skrenu paznju sa bitnog, prosek boli kurac, niko nista ne nauci, al skola teska, a ne zajebancija itditd
Apsolutno se slažem celt vezano za školu. Nikad nisam mislio da je naš sistem dobar, samo sam citirao neke koji su sa pijetetom govorili kako su tad škole bile teške, i vrijedilo je / cijenilo se znanje.
Al ako ćemo realno, nikad nam školski sistem nije bio dobar... težak, to svakako, al ne i dobar.
Al i tu se postavlja pitanje, zašto je tako bio koncipiran sistem?
Jel smo mi (mislim na one koji su pravili te programe) stvarno bili toliko glupi da nismo znali bolje, ili je državu bolio kurac, ili joj je odgovaralo da se ljudi zatupljuju i mehanički uče.
Moj prvi susret sa zapadnim sistemom obrazovanja je preko kurseva engleskog koji su neuporedivo bolje koncipirani od onoga što se radi u školi... Kasnije sam malo čačkao courseru, edx, udemy... sve to djeluje dosta bolje od našeg sistema.
Ako mislite da je obrazovni sistem nekada bio u kurcu, sada je još u debljem kurcu, pre svega jer je nastavniku efektivno oduzet bilo kakav privid autoriteta zbog čega je disciplina u učionici misaona imenica. Stariji nastavnici rade čisto eto tek onako da ga otaljaju još tolko kolko mora do penzije, ova nazovi reforma sa elektronskim dnevnicima je samo dodatno unakazila već klimavi sistem. Sve najgore što je karakteristično za bilo koji kancelarijski državni posao postalo je primenjivo i na nastavnike. Ma daj ja samo da otaljam danas ta četri časa, šta zvonilo ma ne mora se žurim nek prođe desetak minuta da se ispije kafica da se istračari u zbornici itd itd. Onaj troglodit Miroljub jeste retardiran, ali ako je jedna stvar koju propoveda tačna, to je da su škole debilane.
ili je državu bolio kurac, ili joj je odgovaralo da se ljudi zatupljuju i mehanički uče.
Ovo.
Postoji razlog zašto se smene u školi grubo poklapaju sa smenama u fabrici.
Msm naravno, u teoriji je to da bi deca bila u školi dok su matori na poslu.
E al interesantno da mnoge boljke od kojih naše društvo boluje, izgleda nisu plod ni SFRJ, ni komunizma, ni Slobe, ni devedesetih.
Oko mnogo stvari savršenu dijagnozu nam je postavio još Arčibald Rajs, a on je umro 1929.
(pod uslovom da je to zaista autentično njegovo djelo iz tog vremena, oko čega imam malo sumnje, pošto je knjiga objavljena posthumno, a tek je nedavno postala poznata)
Ja samo kažem kako ljudi razmišljaju. Ne kažem da je to ispravno, niti da ja tako radim. Bilo je situacija, recimo na faksu, kad sam znao, da mogu na osnovu stare slave položiti neki ispit, bez da ga uopšte i spremim kako treba... a ja nisam na ispit ni izašao... jer nisam bio spreman. Nisam se htio provlačiti.
Ne krivim Jovu kao izravnog krivca što smo u kurcu. Krivim milione Jova i kamenofila i ostalih balkanaca što ne shvate da smo sami sebi krivi jer smo govna. A ako oćemo da ne budemo govna, moramo početi odmah i od najmanje sitnice, pa možda za 5 ili 500 godina bude bolje. Dotad, svesno biramo biti govna.
Pitanje:
Da li ikad ikakve krupne promjene idu od pojedinaca?
Po meni mora biti ili od države... ili da neko napravi neki pokret, ala Greta Tunberg... ali ne može do promjene doći tako što će izolovani pojedinci poput mene i tebe, sami donijeti privatno odluku, da ne daju panduru crvenu kad ih zaustavi, već da regularno plate kaznu. Da bi se neki obrazac ponašanja ukorijenio, mora se na neki način popularisati.
Promijeni svet menjajući sebe. Sve krupne promene idu od pojedinaca. Nauči dete, brata, oca, da je sramota dati črvenu. Ako si prekršio zakon, plati. Ako ti se zakon ne sviđa, probaj ga promeniti. Ako komšija ne plaća porez, on krade od svih nas i treba ga prijaviti. Ako doktor prima mito, snimi govno i predaj medijima. Sve kreće od pojedinca. Nevolja je što sva ta dela nose i posledice koje većina nas nije spremna snositi. To nas, opet, čini pičkama malenima i krivcima za to što nam je kako nam je.
Klasičan dragstoraš
Naravno, ovo i je virtuelni zidić ispred dragstora.
i naravno tolike definicije "dragstor" a nidje dragstorasa
Sfrj bilo sranje ko sto smo i danas sranje, al kako ne bi duzio samo cu da kazem za skole: ja sam skole zavrsio u periodu kad su jos bile “dobre”, 90tih a ne ovo danas.
Motam film ponekad o tome i razmisljam se jebo te kakve sam ja gluposti tu ucio, kako i od koga, od osnovne do fakulteta. Bilo je tu kvaliteta ali je vala bilo mnogo vise sranja. Metode ocajne, profesori losi, gradivo vestacki preobimno i jos 20 stvari koje definisu kako ne bi trebao da ucis druge ljude.
Ne verujem da je nesto mnogo bolje bilo 80tih.
Jedino sto smo nauceni prakticno je da pamtimo napamet i ponavljamo ono sto je napisano bez mnogo razmisljanja o temi. To radimo mnogo bolje od prosecnog zapadnjaka zato nam i ide kako nam ide.
Onda dodju deca na test primene tog stecenog znanja i ne znaju da rese osnovne probleme bilo matematicke bilo logicke kad ih ne napises kao formulu ili zadatak koju naucili napamet nego im das opisno.
Skola nam trazi debelu reformu, ne znam kako rade to danas, al ne sekirajte se, ne moze mnogo da se pokvari od onog sto je bilo 90tih
Skola nam se oduvek ponosila malim brojem talentovanih za nesto kojima skola maltene i ne treba, tako skrivajuci prosek koji je ocajan.
Onako kako ste naucili drugi strani jezik u srednjoj skoli i kako ga koristite danas i koliko mozete da pricate na tom nemackom/francuskom, toliko upotrebljivog znanja imate i iz ostalih predmeta, samo sto se tesko meri iz ostalih pa mislite da znate neki kurac.
Nikakvo upotrebljivo znanje ne poseduju ti sto se puvaju da ucili neke mnogo dobre skole sto nisu bile lake i slicno.
Skola ne treba da bude teska da bude dobra.
Jedino ako hoces da filtriras talentovane onda ima smisla vestacki praviti stvari komplikovanim.
Al ako svako zavrsava, sto i jeste na kraju poenta skole, onda je to besmislen posao, talentovane nerviras da skrenu paznju sa bitnog, prosek boli kurac, niko nista ne nauci, al skola teska, a ne zajebancija itditd
Apsolutno se slažem celt vezano za školu. Nikad nisam mislio da je naš sistem dobar, samo sam citirao neke koji su sa pijetetom govorili kako su tad škole bile teške, i vrijedilo je / cijenilo se znanje.
Al ako ćemo realno, nikad nam školski sistem nije bio dobar... težak, to svakako, al ne i dobar.
Koliko bese ide cigla po glavi stanovnika u Cileu, lel. Solidan info da se zna iz geografije
Al i tu se postavlja pitanje, zašto je tako bio koncipiran sistem?
Jel smo mi (mislim na one koji su pravili te programe) stvarno bili toliko glupi da nismo znali bolje, ili je državu bolio kurac, ili joj je odgovaralo da se ljudi zatupljuju i mehanički uče.
Moj prvi susret sa zapadnim sistemom obrazovanja je preko kurseva engleskog koji su neuporedivo bolje koncipirani od onoga što se radi u školi... Kasnije sam malo čačkao courseru, edx, udemy... sve to djeluje dosta bolje od našeg sistema.
A samo sam zagrebao po površini.
Ako mislite da je obrazovni sistem nekada bio u kurcu, sada je još u debljem kurcu, pre svega jer je nastavniku efektivno oduzet bilo kakav privid autoriteta zbog čega je disciplina u učionici misaona imenica. Stariji nastavnici rade čisto eto tek onako da ga otaljaju još tolko kolko mora do penzije, ova nazovi reforma sa elektronskim dnevnicima je samo dodatno unakazila već klimavi sistem. Sve najgore što je karakteristično za bilo koji kancelarijski državni posao postalo je primenjivo i na nastavnike. Ma daj ja samo da otaljam danas ta četri časa, šta zvonilo ma ne mora se žurim nek prođe desetak minuta da se ispije kafica da se istračari u zbornici itd itd. Onaj troglodit Miroljub jeste retardiran, ali ako je jedna stvar koju propoveda tačna, to je da su škole debilane.
koliko zapravo želiš udarati učenike ali ne možeš?
ova današnja deca trebaju batina, mrtvo ladno duvaju pljuge u okrugu škole.
Ovo.
Postoji razlog zašto se smene u školi grubo poklapaju sa smenama u fabrici.
Msm naravno, u teoriji je to da bi deca bila u školi dok su matori na poslu.
Išli ste u školu džaba vam trud,
sauna, Central, West Wood
E al interesantno da mnoge boljke od kojih naše društvo boluje, izgleda nisu plod ni SFRJ, ni komunizma, ni Slobe, ni devedesetih.
Oko mnogo stvari savršenu dijagnozu nam je postavio još Arčibald Rajs, a on je umro 1929.
(pod uslovom da je to zaista autentično njegovo djelo iz tog vremena, oko čega imam malo sumnje, pošto je knjiga objavljena posthumno, a tek je nedavno postala poznata)
I u to se sumnja znaci, nije on napisao no vam podmetnuli ili sta?