Језичке недоумице

  1. У оригиналу је Парајанову, па је логичније да иде са Џ, него ДЖ, а и када чујем у неком "руском" имену/презимену Џ, прва асоцијација ми је Грузија, јер је код њих доста учестало.

    То је лоша пракса.

    Ми и Руси не транскрибујемо исто имена људи из трећих језика.

    Што ми не бисмо имали наша правила?

    Да их немамо, доказ је да се појављују овакви дублети.

  2. "У слободно време" или "у слободном времену"?

    нпр.
    1. У слободно време играм баскет.
    или
    2. У слободном времену играм баскет.

  3. То и користим, ал' нешто се јуче замислио око тога па рекох боље да питам. :)

  4. Neka kaže još neko,dvije glave su mudrije od jedne. :)

  5. Vreme nije brojiva igrica, ja mislim da može samo U slobodno vreme. Al ja sam laik, serem, to nema nikakvo značenje verovatno. To će Džimi lepo da nam kobjasni.

  6. Prvo, Mlato zamlato. :)

  7. питање за Џимија и остале филологе: да ли ако оћемо да нпр. реч "најјачи" напишемо без два ј, пишемо на''ачи или на'ачи? да ли један апостроф мења и једно и више изостављених слова? да ли ће неко ако напишем на'ачи помислити да сам не писмен, да се тако неправилно изразим, јер мислим да се пише са једним ј па сам зато ставио један апостроф?

  8. Нисам сигуран да сам разумео твоје мотиве. :) Зашто би избацивао јј и уметао апостроф?

  9. Један апостроф може да замени и више слова, он је ту да покаже да је нешто изостављено, није битно колико. Квалитет, не квантитет.

  10. па оно, чисто да дочарам брзину говора па ми то пало на памет... као што је популарно додавати слово д глаголима у првом лицу једнине :)
    фала Алекс.

  11. Možda sam se svojevremeno na ovoj temi šegačio, ali sad mi stvarno treba ozbiljan i ljubazan odgovor: piše li se U NEDOGLED, ili UNEDOGLED.
    Ovo mi je potrebno da napišem pre 19h.
    Verovanja sam da se piše spojeno, ali nisam 100% siguran?

  12. Ако користиш као прилог, онда је 'унедоглед' - простире се унедоглед.