Prijava

Logika?

Ja nisam nikad učio zato nikad nisam išao na takmičenja, tako da nisam neki naučnik ima ih dosta koji su mnogo bolji od mene.

Šalio sam se za to...

Šalio sam se za to...

Da znam da si bio ironičan, zato sam ti i odgovorio.

Ne znam zašto,ali mislim da je gradivo matematike (i bilo kog drugog predmeta) lakše kod vas u Srbiji nego kod nas ovdje u RS.

ima ljudi koji kažu da je laka matematika, pa jeste ako znaš, znam čovjeka koji čitav dan visi po Fb ali ima prosjek 9.4 na građevinskom u NS, kada zna, to nema veze sa vježbanjem ili učenjem, ima talenat za to.ja sam za matematiku operisan, ali zato mnogo lako i brzo naučim strani jezik, svako ima svoje, od matematike je napravljen bauk, ali zato su krivi i đaci i nastavnici.

100 људи 100 ћуди, 100 жена 200 сиса :О

значи професор је тај који треба да мотивише и да нас држи на нивоу и да нам преноси и шири знање

A, kako bi ti zainteresovao cetu karakterno najrazlitije klincadije koja je dosla sa preduverenjem da nece nauciti nista. Mislim na srenjoskolsku i osnovnoskolsku matematiku, naravno, drugo je fakultet gde se zna zasto si dosao i za sta ti je potrebno to znanje. Generalno najveci problem je sto klinci po skolama nemaju muda. Uopste i nizasta. Ako se po kraju prica mata je teska, pogotovo ako ti predaje ____, ali ako si kod _______, kod njega je lako, malo trazi i lako se dobije ocena. Neretko sam bio svedok da ovi cije su profesore opisivali kao mlakonje koji lakse daju ocene imaju bolje znanje. Ne zbog samog profesora, jer je bio jednako dobar/los kao i ostali, vec zbog tog predubedjenja da je nesto lako/nije. Danas niko nista nece ni da pokusa, ako vec unapred nema velike izglede da ce u tome uspeti. Meni je to totalno nejasno. Gde je tu draz i zadovoljstvo? Matematika (srednjoskolska i osnovnoskolska) ne trazi ludacki rad i vezbanje, vec muda da zadatak resis nestandardnim pristupom. Umesto toga 99% klincadije se oslanja na napamet naucene sablone, formule, teoreme, leme, hrizanteme, jer misle da je to siguran put.

A, kako bi ti zainteresovao cetu karakterno najrazlitije klincadije koja je dosla sa preduverenjem da nece nauciti nista

Ја мислим да је посао сваког професора да подигне интересовање код деце. Јер ако професор само дође и испише на табли оно што данас треба да предаје, и оде из учионице, то баш и није мотивација и учење. Али ако он то ради полако, објасни више пута, објасни ономе коме није јасно, то је већ много боље. Ја сам много пута покушавао неке ствари да схватим, нешто сам налазио на интернету, али било је пар пута да су ми ствари остајале нејасне.

Mnogo trazis, ja znam samo 3 takva lika (koji bi me mogli zainteresovati za nesto sto mi je u startu odvratno, tipa filozofije). Jedan je ovaj:
http://www.youtube.com/watch?v=7Zc9Nuoe2Ow

Ja sanjam matematiku. Bukvalno je sanjam. Danas polažem prijemni za faks. Ne mogu reći da mi je dokurčila, zanimljiva je kad znaš. Tj. kad ne znaš kako da uradiš zadatak pa se jebendišeš da ga skapiraš, al poseduješ znanje potrebno za to.
Al zato kad trebaš da npr. odrediš oblast definisanosti logaritamske funkcije pod korenom, a blage veze nemaš ni šta je logaritam, to već nije zanimljivo lolo

A, kako bi ti zainteresovao cetu karakterno najrazlitije klincadije koja je dosla sa preduverenjem da nece nauciti nista.

E u tome je zeka. Ne može svako, i na kraju krajeva ne bi smeo svako da drži nastavu, bar ne kad su u pitanju predmeti bitni za dalje školovanje a matematika je vrlo bitna za studente tehničkih fakluteta. Treba dar da istovremeno držiš pažnju, održavaš kakvu-takvu disciplinu i većini na kvarno ubaciš ponešto u glavu, lepo upakovano, ponekoga možda i da zainteresuješ. One koji to mogu treba držati kao malo vode na dlanu, zašto ne i stimulisati na neki način, keke, đenge...

Verovatno najbolji profesor matematike s kojim sam imao radost da radim je bio Mića Albijanić, predavao je u Tesli dok nije otišao u politiku. Gubitak za prosvetu, čovek se iskreno trudio i imao dara.

Gazimudo
Ja bih iz matematike koja se uci u skolama izbacio sve osim geometrije (da znas da izracunas zapreminu bazena koji ces da kopas/pravis, da izracunas povrsinu zidova koji treba da budu okreceni, da izracunas obim njive pa da skontas koliko sume treba da poseces da istu ogradis) i 4 osnovne racunske operacije uz stepenovanje (da te ne zajebu na pijaci za kilo krompira) i kombinatoriku (da mozes ko covek da izracunas broj kombinacija u sistemu na tiketu).

Sve ostalo je klasican go kurac, koji nikad nikom nece u zivotu zatrebati. evo na faxu imam jebene integrale, i neke funkcije jebo ih ja. 3 godine vucem,jer ne mogu da ucim te nebuloze. Neki pajvan se naduvao i zaboravio kako se pise slovo F,pa napisao onu oznaku za integral, i onda kad ga pitali sta mu je to, jos drogiraniji im poceo da sere o nekim integralima i tako tome.

Ja vam garantujem da ne postoji zivotna situacija koja zahteva znanje matematike da necu znati da je resim,a ovi sto hoce da uce integrale i 0 funkcije nek idu malo da kopaju...

E da, i proporcije bih ostavio u programu, korisna stvar kad pravis rucak za vise osoba nego sto pise u receptu.

Ukoliko ne troluješ, veoma se varaš. Ima ljudi koji svoj hleb svakodnevno zarađuju od primene znanja matematike, pa i tih baučnih integrala. Nažalost, u našim zemljama je toliko loša situacija, privreda je strahovito kolabirala, da su poslovi ukinuti koji zahtevaju ozbiljnije znanje matematike. Škole i fakulteti progresivno gradivo banalizuju jer prećutno prihvataju da školuju npr. inženjere da im danas-sutra ćelavi privatnik da ključeve od Kedija da razvoze Kola-kolu ili budu menadžeri za prodaju deterdženata za veš za područje bijeljinske opštine. Dodatno, ljudi koji su živeli od svog znanja matematike ili su u emigrirali negde vani, ili su prinuđeni da rade druge poslove kako bi obezbedili sebi egzistenciju ili su se jednostavno smorili od svega, krnu dva-tri bensedina i napiče vol. na maksimum na tv-u dok gledaju Žikinu šarenicu.
Ovo sve je strahovit ekonomski, a i društveni gubitak za jednu državu, zvala se ona Srbija ili Sirija, jer potencijal mozgova nije iskorišten kako dolikuje što ima veoma široke implikacije na kompletno društvo. Iako se taj inženjer zaposli u Srbiji u poslu koji je bliže njegovoj struci, srećan je ako ima unimer za ispituje kontakte, kropuje LAN kablove, ako mu neko da da pravi neke sajtove ili programira FESTO PLC-ove. Čak i ovo je napredak, ali opet je vrlo daleko od idealnog, jer su to poslovi koji malo napredniji tehničari mogu raditi. Idealno bi bilo kao što je nekada bilo u bivšoj Jugoslaviji u firmama poput Lole, EI Niš, Gorenje, ili institutima kao IMP i Vinča, a nekada i sada u svim razvijenim zemljama da se potencijal jednog inženjera ili matematičara iskoristi do krajnjih limita, da udara i klepa na poljima od optimizacije, preko matričnog računa, integrala i diferencijalnih jednačina, teorije grafova, itd. E, tad si najbolje iskoristio stručnjaka, a i njemu to ide u prihod jer mu je vrednost na tržištu radne snage vrlo visoka, pošto je dobro utreniran i svakodnevno se rve sa ozbiljnim i modernim problemima.

Ne trolujem nikad,pa ni sad.
Slazem se sa tobom, u svemu. Al hocu da razgranicimo jednu stvar. Matematiku u osnovnom i srednjem obrazovanju (negde i fakultetskom), od matematike kao osnove profesije.
Zasto ja koji zavrsavam FON na smeru menadzment moram da znam 0 funkcije, ili integral? Pricao sam sa bar 100 zavrsenih fonovaca koji sad uspesno rade posao u struci, svi do jednog su mi rekli da im NIKAD nije zatrebalo NISTA iz matematike sa fakulteta.

Zasto sam ja u srednjoj skoli ucio fiziku koja se desava u VAKUUMU, kad nigde na planeti Zemlji ne postoji prirodan vakuum? ZASTO? Zasto me nisu naucili da skapiram kako se koriste otpornici, ili cemu sluzi Pupinov kalem? Niko mi bre za 12 godina skolovanja nije pomenuo Pupinov kalem,al sam znao u pola noci morao da znam brzinu cestice u vakuumu.

Ja ne potcenjujem ljude koji imaju kliker za matematiku (kad kazem kliker, stvarno mislim da postoji neka predispozicija za matematiku,kao sto nismo svi talentovani za pevanje, tako nismo svi ni za matematiku,al ima onih koji jesu). Stavise,cenim ih, i krivo mi je sto u ovoj zemlji nema institucija koje si gore naveo.
AL samo da napravimo razliku izmedju matematike koja se uci da zavrsis skolu ili fax, i one od koje planiras da prehranjujes porodicu. Bitna je razlika. Slicno bi bilo kao kad bi svi iz fizickog morali da ostvarujemo rezultat vredan prvenstva drzave u skoku u dalj. NE IDE BRATE.

Matematika mi je danas slaba strana, a nekad sam išao na republička takmičenja. Doduše, išao sam i iz fizike, a i to mi nije jača strana. Kad malo bolje razmislim, išao sam i iz istorije, ali to su bila tematska takmičenja. Ako još malo bolje razmislim bio sam i na fudbalu, i na srpskom, al i to mi ne pomaže pošto radim posao koji je Luks opisao.

Pa sad, ako pitaš đake, problem je u govedima od nastavnika koji ne znaju to što treba da predaju, ne znaju da predaju ili ih nervira nešto kod njih (frizura, način govora, hod, mimika...). A i tako je aut nešto učiti, naročito matiš, pa da dobiješ epitet štrebera, jebote! A i mata mi treba kol'ko da me ne zajebe seljak na pijaci, za šta će mi?
Ako pitaš nastavnike, decu baš briga za učenje, programi su papotopski i puni nepotrebnih stvari, gotovo je nemoguće zainteresovati decu, država mi vezuje ruke da upotrebim i te mehanizme prinude koji na papiru postoje...
Realno, najveći problem sa matematikom je što je njena suština u logičkom razmišljanju i traži RAD, dosta rada. E, tu je frka. Nema sažvakano, kontaj sam i primenjuj. I puno vežbaj k'o što neko već reče. Posle tu veštinu razmišljanja primenjuješ svugde. Daleko je lakše nešto nabubati napamet i posle odgovaranja obrisati iz memorije. Zato je kod određenih predmeta primetno niža prosečna ocena. Doduše, država je to rešila dodavanjem u prosek nekih predmeta (dva fizička, muzičko, likovno, tehničko i vladanje) gde se tradicionalno grupišu ocene oko 4,5. I da ne davim dalje, dosta toga ste već pomenuli.

Zato što smo lenji kreteni koji ne mogu da se nateraju da rade matematiku redovno, da ne bi zarđali

Pa, jebiga, Gazimudo, verujem da matematika na menadžerskom smeru FON-a sigurno nije mnogo obimna. Možda grešim dušu... I ti kukaš na integrale i nule funkcije kao da je to nešto uber komplikovano, koliko se sećam, to se nekad učilo i u srednjoj školi. ;-) A preprošli post si napisao tako da sam shvatio da savetuješ da bi trebalo drastično redukovati učenje matematike u svim školama i fakultetima, sa čim uopšte ne mogu da se složim.

Slažem se da se ne mora učiti sve. Za muzičko sam totalni duduk, a ni veronauku, i kasnije latinski i demokratiju u gimnaziji nešto nisam preterano bio zagrejan, iako sam imao peticu. Mislim da je rešenje da se smanji broj predmeta, naročito u srednjoj školi, i da se dozvoli učenicima da odaberu predmete koji ih zanimaju i koji im idu, ali da obim tih gradiva predmeta bude malo veći nego sada. Ovo bi usmerilo učenike ka onim oblastima koje ih zanimaju, i produbilo im znanje. Takođe je problem što naše školstvo ne forsira učenike da misle svojom glavom, rade projekte iz predmeta, nego je i masi (lenjih) nastavnika dosta lakše da im učenik izdeklamuje gradivo kao pesmicu, nego da ga temeljno propituju i motivišu na razmišljanje o konkretnoj problematici. Takođe, postoje i problemi suvoparnog predavanja: nastavnik dođe nakrivo natakaren u učionicu ili zasedne na katedru, onako suvoparno i preko kurca izdeklamuje šta ima, zaklopi ćitab, i to je to. Oduvek sam pizdio zbog ovakvog rada, sećam se da sam imao profu na faksu koji je predavao predmete iz optimizacije i automatskog upravljanja kao da recituje pesmu Smrt majke Jugovića, i mnogo sam se nervirao zbog toga, jer je bilo očigledno da je lik naštrebao bez nekog dubljeg razumevanja gradiva. Sad kad ja imam svoje studente koji kod mene rade master ili semestralne projekte, nastojim da ih forsiram da koriste glavu, i kad im objašnjavam koncepte trudim se da idem u sitna crevca, uz dosta poređenja i tutorijala "for dummies". To je svakako teži put, jer iziskuje više vremena i truda, ali, ja bar verujem, da im posle ostane neko razumevanje tematike, čak iako zaborave formule.

Luks Učitelj
Pa, jebiga, Gazimudo, verujem da matematika na menadžerskom smeru FON-a sigurno nije preobimna. I ti kukaš na integrale i nule funkcije kao da je to nešto uber komplikovano, koliko se sećam, to se nekad učilo i u srednjoj školi.

E u tom grmu lezi zec. Mata na FON-u, je druga najteza na beogradskom univerzitetu. Odmah iza ETF. (Ovo mi govore predavaci,asistenti i studenti koji poznaju ljude na ostalim fakultetima) Znaci fonova mata je ispred mate na matematickom, i to meni kao menadzeru.
Ma nula funkcije je jedna od 10 tacaka koja se radi u funckiji, tome dodas i matrice, pa integrale,pa neke ravni i neke zamisljene prave koje prolaze kroz njih u nekim tackama, a onda se to lepo zacinis sa USMENIM delom ispita. Aj sto se nakanis da otarasis robiju od zadataka,nego kad to zavrsis, ucis usmeni i moras da deklamujes napamet neke izvode formula i kojekakve teoreme. Besmislica jbt.
A sto se tice srednje, ne znam. Nama se profesorka mate roknula skokom sa gazele u Savu, i od drugog polugodista druge godine,do kraja cetvrte,mata nam je bila jos jedan cas fizickog.

matematika je bitna!
lepo mi je isla u osnovnoj i srednjoj. na faksu sam morao malo na privatne, al samo zato sto sam bio lenj. zavrsavam master i radim. imam finu platu i bmk. kad diplomiram mozda i odem negde da pokupim jos love.
da nije matematike em ne bih znao da izbrojim novce, em ne bih imao novce da brojim! :D
problem je medju klincima sto su im uzori pogresni likovi. na tv-u nikad nema nekog ko je uspeo legalnim putem, vec se samo promovisu "kontraverzni" biznismeni, starlete, pevacice i ostali kurci.
nadrealisti su jednom dobro objasnili odnos drustva prema akademskoj eliti. http://www.youtube.com/watch?v=rakrWeC1i4U

Mene baš živo interesuje koji to predmet najviše hejtuje gosn Janković...

Gazimudo

E u tom grmu lezi zec. Mata na FON-u, je druga najteza na beogradskom univerzitetu. Odmah iza ETF. (Ovo mi govore predavaci,asistenti i studenti koji poznaju ljude na ostalim fakultetima) Znaci fonova mata je ispred mate na matematickom, i to meni kao menadzeru.

Ау, јебем ти сунце жарко! Ја сам завршио математички и показивао сам математику студентима ФОН-а и богу плакати је шта они тамо мисле да је тешко.